در پی نشت نفت انجام گرفت؛
مسئول بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شکستگی لوله نفت خام در منطقه گندمکار سرخون اردل و آلوده شدن سرچشمه اصلی رودخانه، آبرسانی سیار به این شهر با 2 دستگاه تانکر انجام می شود.
کد خبر: ۳۴۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 10 December 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، مسعود ترابی با اشاره به اینکه آلودگی نفتی در چشمه 'دردون' محل برداشت آب شرب شهر سرخون مشاهده نشده است، افزود: به منظور بالا بردن ضریب اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی منطقه 2 دستگاه تانکر با ظرفیت 40 هزار لیتر کار آبرسانی سیار به این شهر را انجام می دهد.

وی از تامین آب شرب مصرفی 700 مشترک شبکه آب در این خطه بصورت شبانه روز از اواخر هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: طبق گزارش مسئولان محلی از زمان نشت نفت خام در رودخانه سرخون تاکنون هیچ گونه آلودگی در شبکه آب منطقه وارد نشده است.

مسئول بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با اعزام اکیپ بازرس کیفیت آب شرب به سرخون در صورت اثرگذاری آلودگی نفت به چشمه دردون برای جایگزینی تامین آب منطقه شهری مورد نظر چاره اندیشی خواهد شد.

ترابی، میزان آب برداشتی از چشمه یاد شده را 10 لیتر در ثانیه برآورد کرد و گفت: یک حلقه چاه عمیق نیز در منطقه گندمکار سرخون بخشی از آب شرب شهر سرخون را تامین می کند.

12 آذرماه سال جاری براثر بارش باران و رانش زمین خط انتقال نفت خام از استان خوزستان به اصفهان در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل شکست و آب رودخانه سرخون به نفت خام آلوده شد.

شهر سرخون بخش میانکوه با حدود 4 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار