جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران استان فارس درباره بیمه های فعالان رسانه ای معتقدند: موضوع بیمه ما که باید به چه صورت باشد، همچنان بی پاسخ است و ما سرگردان هستیم.
کد خبر: ۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 11 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:
زهرا سیامک ، خبرنگار هفته نامه آپاتیه در این باره گفت: وقتی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردیم گفتند یک مدت دیگر هم صبوری کنید و ما خودمان نگران وضعیت شما و امثال شما هستیم.

سردبیر ماهنامه منشور شهروند، محمدرضا گل همیشه بهار با تائید صحبت همکار خود ابراز کرد: ابتدا درباره قطع بیمه ها در پاسخگویی شفاف سخن می گفتند و عمل می کردند اما حالا هر کدام از مدیران وزارتخانه مسأله ای بیان می کنند که با صحبت دیگری ضد و نقیض است و آواره این وعده ها هستیم.

هاجر بیرمی از هفته نامه اردیبهشت می گوید:خود کار که سپردن بیمه به مسوولان رسانه هاست اشتباه است. مایلم بدانم چه پشتوانه ای وجود دارد تا تضمین کننده فعالیت حرفه ای اصحاب و اهالی رسانه ها باشد به ویژه برای مدیران رسانه ای که به دلیل عشق به کار و نداشتن وضعیت مالی مناسب خود در مضیقه هستند چه برسد به اینکه بخواهند ما را تحت پوشش بیمه ببرند.

خبرنگار ماهنامه امید طلوع ، سمیه عاشوری در این باره اشاره کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت سردرگمی این است که به رغم مشکلات مالی ناگزیریم از هر طریقی شده به صورت آزاد حق بیمه را پرداخت کنیم و فکر نکنم کسی در بین ما یافت شود که از طریق این ابزار قهرآمیز وزارتخانه به حلاوت و شرینی بیمه رسیده باشد و تنها حسن این عمل این بود که در واقع باری که مقام ارشدی به دوش کشیده بود در نیمه راه به مقام ارشد دیگری سپرد و او در دست نگرفته فوراً به زمین گذاشت.

مریم کشاورز خبرنگار نیز در این باره اعتقاد دارد: باید در اصل بیمه و بیمه شوندگان کاوش کرد و این میسر نیست مگر برخی مسوولان کمی از صندلی اطمینان خود دور شوند و تاثیرات مثبت و منفی طرح واگذاری بیمه را در بین کل استان ها بررسی کنند.

او گفت: چه خوب بود برای پالایش بین خبرنگار و به قول آنها خبرنگار مآب ها در هر استانی شخص مورد اطمینان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با اعزام بازرسان از وزارتخانه به جمع خبرنگاران می آمدند و ضمن دعوت از آنها با برگزاری آزمون و سنجش نوع میزان تنظیم خبر ، ویرایش و غیره کار حذف از لیست های بیمه را به انجام می رساندند نه اینکه خشک و تر را به پای هم بسوزانند.

وی اضافه کرد: درست است ما هستیم و عصر الکترونیک ولی هر اندازه ابزارهای الکترونیکی در ذات خود دقیق باشند اما صلح جو نیستند چرا که در آنها نیز امکان خطا بالاست و علم از این طریق رشد نکرده است و بسی دانشمندان با مشاهدات و تجربه مکرر آن شیوه راههای خطا را بسته و سطح دانش بشری را ارتقا داده اند و بدین روش بسنده نکرده اند بنابراین در سایت ها امکان اشتباه وجود دارد و باید ناظرینی به هر استان بروند و با کمی صرف هزینه مشمولین بیمه وزارتخانه را را از طرق درست مشخص کنند.

کشاورز گفت:باور کنید با استفاده اهرم فشار بر روی مدیران آن هم وقتی که قوانین تأمین اجتماعی و روابط کار ما خود نوعی عدم اطمینان در مدیران رسانه ها به وجود می آورد و از سویی دیگر هر مدیر ارشد دستورالعملی را صادر و اجرا می کند که در تناقض با دستورات مقام پیش از خود است، امکان موفقیت طرح بیمه وجود ندارد.

محمد هاشمی ، مدیرمسئول نشریه پیام نور ارسنجان گفت: ما تاجر و بازرگان نیستیم و کار ما افزونی علم و نشر فرهنگ است و نه بازاریاب و بیزینس و چرا از این حق کم محروم شدیم.

سعید بناکار نویسنده و منتقد سینمایی روزنامه عصرمردم بیان کرد: فقدان بیمه معضل است و نگذاریم این معضل بزرگ دامنگیر بخش اعظم سیستم اطلاع رسانی که رکن چهارم دموکراسی نام گرفته اند بشود.

معاون مطبوعات، اطلاع رسانی و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روز دوشنبه در پاسخ به نامه های گلایه آمیز خبرنگاران و روزنامه نگاران فارس اعلام کرد: بیمه های قطع شده رسانه ای منوط به دارا بودن برخی شرایط مورد نظر وزارتخانه مرتبط استمرار خواهند یافت.

صابر سهرابی افزود: طبق مضمون پاسخ نامه اینطور دستگیر می شود که برخی اصحاب و اهالی رسانه در گذشته فاقد شرایط بیمه بودند که براساس آیین نامه عضویت صندوق اعتباری هنر از طریق این صندوق و برای عدم تضییع حقوق آنها از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شدند.

وی بیان کرد: اتخاذ تصمیم یادشده در پی دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصوبه هیأت امنای صندوق مذکور و طبق اعلان های مکرر وزارتخانه اعمال شد که منجر به قطع 80درصد از اشخاص برخوردار بیمه شد منتها برطبق بررسی های دوباره وزیر قول مساعدی داده تا در صورت حائز شرایط بودن و با تکمیل اطلاعات مندرج در سایت به نشانی www.honarcredit.ir با انجام تشریفات اداری تا اطلاع ثانوی بیمه های آنها رد شود و بتوانند یک بار دیگر از چتر حمایتی بیمه برخوردار شوند که البته پس از تکمیل دریچه های سایت حدود دو ماه زمان لازم دارد.

سهرابی همچنین درباره تعیین سرنوشت آن دسته که در این مرحله حذف می شوند اطمینان داد: فعلاً بیمه سلامت برای آنها تعبیه شده تا بتوانند طبق وعده مورد نظر وزیر بهداشت و درمان از خدمات رایگان بیمه ای برخوردار شوند که آن هم منوط به ثبت نام در سایت بیمه سلامت است.

روزنامه نگاران استان فارس با این حال بر این باورند: نکته جالب توجه این است که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند روز اخیر اعلام کرده که امکان دوباره تمدید بیمه ها بجز از طریق بیمه سلامت که در حال حاضر فاقد ضمانت بازنشستگی است امکانپذیر است و بعدها طی سالیان سال دیگر تصمیم گیری خواهد شد که چاره چیست و فعلاً ملاک کار ما به جریان انداختن دوباره حذف شوندگان با جایگزینی بیمه سلامت است.

بهرام بشیرزاده جهرمی ، مشاور مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این رابطه می گوید: هر کدام از خبرنگارانی که به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده اند طبق وعده وزیر اهداف بیمه ای خود را تعقیب کنند و بایستی برای پیگیری مقصود به اداره کل مراجعه و کسب معرفی نامه کنند و با تکمیل موارد شاید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

خبرنگاران استان فارس در نهایت اعتقاد دارند: این دو بیمه سلامت و بیمه صندوق اعتباری در هاله ای از ابهام قرار دارد و کدامیک کامل و کدامیک مکمل است و ضمانت اجرایی بازنشستگی درباره بیمه سلامت وجود ندارد .

به عقیده آنان در ردیف قرار گرفتن خبرنگاران در زمره بیمه سلامت به دیده حقارت نگریستن به حرفه مقدس خبرنگاری است و خبرنگار چه در ماه فقط یک اثر ارایه دهد و روزانه چند اثر و دایمی باشد عضو کوچکی از جامعه پرافتخار سیستم اطلاع رسانی است.
برچسب ها: بیمه ، رسانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار