کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ موردی از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۳۳۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،نادر پرور در خصوص شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با فرا رسیدن فصل سرما گفت: همانگونه که می دانید بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان همیشه با شیوع فصل سرما و فصل مهاجرت پرندگان مهاجر، خودش را نشان می دهد و تاکنون نیز کشورهای زیادی درگیر این بیماری شده اند.

وی افزود: خوشبختانه در طی پایش هایی که به عمل آمده است تاکنون هیچگونه مشکلی در استان کرمانشاه به لحاظ مشاهده بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یک استان مرزی و صنعت طیور در استان مطرح بوده، هر لحظه ممکن است با این بیماری درگیر شویم.

وی به هم استانی های کرمانشاهی توصیه کرد؛ گوشت مرغ و طیور مورد استفاده خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنند و به هیچ عنوان از مراکز و افرادی که به شکل غیرمجاز و هم چنین مرغ را به شکل زنده عرضه می کنند خرید نکرده و سلامت خود را به خطر نیاندازند.

**واکسیناسیون جمعیت دامی استان کرمانشاه علیه تب برفکی

پرور افزود: هم چنین توصیه ما به دامداران روستایی یا پرورش دهندگان طیور صنعتی و سنتی این است که هرگونه تلفات غیرعادی را به شماره ۱۵۱۲ اداره کل اطلاع داده و یا از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اعلام کنند که همکاران ما برای بررسی، نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم اقدام کنند.

وی بر اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد و گفت: البته مردم نگران نباشند، نگرانی حادی وجود ندارد، اما همه ما قطعا باید در هرجایی که هستیم به فکر سلامت خودمان باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در بخش دیگر در خصوص احتمال شیوع تب برفکی در استان نیز گفت: سال گذشته ما با این بیماری درگیر شدیم و تا اردیبهشت امسال هم کارهای کنترل و پیشگیریمان در این زمینه ادامه داشت اما خوشبختانه از اردیبهشت امسال تا کنون کانون جدیدی نداشتیم.

وی افزود: البته هم اکنون با ورود به فصل سرما تب برفکی هم خودش را بیشتر نشان می دهد و برای پیشگیری از این موضوع نیز ما هماهنگی های لازم را انجام می دهیم که طی آذر و دی ماه کل جمعیت دام سبک را علیه این بیماری واکسینه کنیم.

پرور تصریح کرد: برای پیشگیری دراین زمینه نیازمند همکاری دامداران هستیم و هم چنین نیازمند این هستیم که مسئولین در تامین اعتبار لازم برای این موضوع ما را کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار