وزیر دادگستری در دانشگاه یزد:
وزیر دادگستری، خواستار توجه جدی به مباحث حقوقی و اخلاقی در علم ژنتیک شد و گفت: در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۳۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 16 November 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق ژنتیک در دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت علم پزشکی از یک‌سو و حق زندگی برای انسان‌ها از سوی دیگر اظهار داشت: پرداختن به حقوق پزشکی و حق حیات انسان بسیار حائز اهمیت است.

وی، دانش ژنتیک را یک دانش جدید دانست و بیان کرد: آثار اجتماعی، زیستی و تحولات در حوزه سلامت و بحران‌هایی که در این حوزه‌ها ایجاد شده، ما را بر آن می‌دارد که بیشتر به بحث‌های تخصصی در این حوزه بپردازیم و دانش و فناوری را در این حوزه‌ها دخیل کنیم.

وزیر دادگستری اضافه کرد: مطالعه و تحقیق در حوزه علم ژنتیک نشان می‌دهد که در کشور ما به علم ژنتیک بها داده می‌شود و امروز جامعه‌ای موفق است که فن و فناوری و یافته‌های علمی در آن به وفور یافت شود.

پورمحمدی عنوان کرد: همه درصدد آن هستند که که بر زندگی خود و بر علم دنیا تسلط داشته باشند و راه رسیدن به این هدف، علم است و به طور قطع جامعه‌ای موفق خواهد بود که افراد آن به یافته‌های علمی حساس بوده و خلاقیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه علمی رتبه ششم را در زمینه نانوتکنولوژی کسب کرده است، تبیین کرد: کسب این رتبه از افتخارات علمی کشور به شمار می‌رود.

پورمحمدی بیان کرد: امروز علوم جدیدی به وجود آمده و این علوم و تولیدات جدید باعث به هم ریختن نظام حقوقی شده است بنابراین در چنین شرایطی قانون باید دست به کار شود و حقوق را بر اساس علوم جدید ارائه دهد.

وزیر دادگستری تأکید کرد: امروز تمدن با همه توسعه و اختراع و ابداعات نمی‌تواند مشکل‌گشای زندگی باشد و رشته‌های مختلف علوم انسانی و اخلاقی در چنین شرایطی می‌تواند به کمک بشر بیاید اما اگر از این علوم که با اخلاق سر و کار دارد، غافل شویم، از دنیای بشری و انسانیت چیزی باقی نخواهد ماند.

پورمحمدی توضیح داد: دنیای انسان و روح انسانی بسیار گسترده است، بنابراین باید دنیای تکوین و علوم انسانی و فقهی و حقوقی را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وزیر دادگستری تأکید کرد: باید به مباحث حقوقی به شدت توجه کرده و نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و دغدغه و حساسیت ما مسائل حقوقی در این حوزه است.

وی یادآور شد: حقوق پزشکی مورد توجه و اهتمام ما است و حقوق ژنتیک بسیار فراتر از حقوق پزشکی است و باید اول علوم را قبول کرده و آگاهانه در مسیر علم حرکت کنیم و به حقوق شهروندی اشراف پیدا کنیم.

به گزارش فارس، چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق ژنتیک به مدت دو روز در دانشگاه یزد در حال برگزاری است و فردا نیز اندیشمندانی از سراسر دنیا مقالات خود را در این همایش ارائه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار