سرپرست فرمانداری چرداول گفت: یکی از مهمترین مولفه های اربعین ایجاد امنیت است و با توجه به ازدحام جمعیت و تردد زائران و خودروهای نقلیه از این مسیر استقرار پلیس برای روان سازی تردد و سهولت در رفت و آمدنقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۳۲۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 06 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد اربعین این شهرستان گفت: مردم نقش مهمی در برگزاری، پذیرایی از زائران و شکوه این حماسه دینی دارند و باید با برنامه ریزی های منظم و بستر سازی لازم برای مشارکت حداکثری مردم در این رخداد فراهم شود.
 
وی اظهار کرد: برای پذیرایی و استقبال از زائران امام حسین(ع) ستادی در این شهرستان با پنج کمیته راه اندازی شده که کار امنیتی، پشتیبانی، ساماندهی، اسکان، هماهنگی و نظارت را با تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی، خدماتی و نظارتی و تاکید بر حضور و نقش مردم انجام می دهند.
 
یگانه افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد زائران عتبات عالیات استان ایلام از جاده های حوزه استحفاظی این شهرستان انجام می شود لذا پنج موکب و ایستگاه های صلواتی از ابتدای ورودی به شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی راه اندازی می شود و مردم مهمان نواز چرداول در این موکب ها از زائران کربلای معلی پذیرایی می کنند.
 
سرپرست فرمانداری چرداول تاکید کرد: یکی از مهمترین مولفه های اربعین ایجاد امنیت است و با توجه به ازدحام جمعیت و تردد زائران و خودروهای نقلیه از این مسیر استقرار پلیس برای روان سازی تردد و سهولت در رفت و آمد
نقش بسزایی دارد.
 
یگانه اسکان و خدمات رسانی به زائران را اولویت ستاد اربعین دانست و بر آمادگی اماکن چون حسینیه ها، مساجد و تکایا، خوابگاه ها و مهمانسراها و مجهز کردن آنان به امکانات رفاهی و گرمایشی تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرستان به مدت 15 روز فعالیت می کند، خواهان پای کار آمدن بخشداران، شهرداری ها، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج و ارائه خدمات مناسب به زائران تا زمان بازگشت و خروج کامل آنان از استان ایلام شد.
 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و در ایام منتهی به اربعین از جاده حمیل - شباب، پل سیمره در هلیلان و گردنه قلاجه در آسمان آباد در حوزه استحفاظی این شهرستان زائران عتبات عالیات تردد می کنند و مردم در این مسیرها با ایجاد موکب ها و ایستگاه های صلواتی از زائران پذیرایی می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار