در دنیایی که دشمن تمام ابزار خود را برای تزلزل بنیان خانواده به کار گرفته است باید با افزایش مهارت‎های زندگی به جنگ نابرابری رفت که کانون گرم خانواده را نشانه رفته است. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وقتی زندگی شکل می‎گیرد در ابتدا مشکلات زیادی متوجه آن نیست اما رفته رفته به دلیل عدم مهارت بسیاری از مشکلات هویدا می‎شوند و نتیجه آن تضعیف بنیان خانواده است.
کد خبر: ۳۲۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 05 November 2016
در دنیایی که دشمن تمام ابزار خود را برای تزلزل بنیان خانواده به کار گرفته است باید با افزایش مهارت‎های زندگی به جنگ نابرابری رفت که کانون گرم خانواده را نشانه رفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وقتی زندگی شکل می‎گیرد در ابتدا مشکلات زیادی متوجه آن نیست اما رفته رفته به دلیل عدم مهارت بسیاری از مشکلات هویدا می‎شوند و نتیجه آن تضعیف بنیان خانواده است.

در همین راستا با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همایشی در قالب ایده‎پژوهی، هویت مدیریت ایرانی اسلامی «روند پژوهی مبارزه با استکبار جهانی» در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد این همایش که با حضور قربان‎محمد پورقاز حافظ و قاری کلام‎الله مجید، مدرس دانشگاه، دانش‎آموخته اقتصاد و مولف 41 عنوان کتاب در گرگان برگزار شد سخنان کاربردی و مهارتی بسیاری برای مدعوین مطرح شد تا آنها با چراغ راه قرار دادن این تجربیات به زندگی لبخند بزنند و زیر بار مشکلات خم نشوند.


چالش‎هایی که کانون خانواده را تهدید می‎کند

یک محقق و پژوهشگر برجسته کشور یکی از فاکتورهای تضعیف بنیان خانواده را در عدم وجود تعهد عنوان کرد و گفت: عدم رعایت اصول و قواعد تعهد باعث ضعیف شدن بنیان خانواده می‎شود.

قربان محمد پورقاز با اشاره به اینکه صبر و اتحاد از مهمترین مولفه‎های تعهد است، تصریح کرد: فقدان صبر و عدم وجود اتحاد بنیان خانواده را به چالش می‎کشاند.

وی با بیان اینکه زیر مجموعه صبر و اتحاد در رعایت فرآیند پیگیری، تلاش و اخلاق معنا پیدا می‎کند، ابراز کرد: عدم توجه به این فاکتورها باعث تضعیف بنیان خانواده خواهد شد.

داشتن خانواده مطلوب در ارتقا تعهد است

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مهارت زندگی چهار اصل مهم دارد، گفت: حقوق خانواده، اقتصاد خانواده، روان خانواده، جامعه خانواده از اصول مهارت زندگی است که عدم آگاهی در این فاکتورها منجر به افزایش طلاق در جامعه  می‎شود.

پورقاز از دیگر دلایل طلاق را در کم بودن دانش زندگی مشترک بین زوجین عنوان کرد و گفت: وقتی دانش زوجین از تفاهم، کار گروهی، صبر، گذشت و زندگی اندک باشد کانون گرم خانواده از هم پاشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راهکار نخست برای داشتن خانواده مطلوب در ارتقای تعهد است، افزود: حفظ حریم مقدس خانواده، رعایت ادبیات کلامی مناسب، آموزش درست و به‌موقع، آموزش مستمر، آموزش یادگیری، امکانات مناسب، ارتقای دارایی‎های فکری خانواده، خرد جمعی، آگاهی، پویش خانواده، هدایت، حمایت، تعادل، تعامل، تسریع و تسهیل در استحکام بنیان خانواده نقش مهمی ایفا می‎کند.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به اینکه برای انتخاب همسر معیارهای زیادی ملاک قرار می‎گیرد، ابراز کرد: به‌عنوان مثال شناخت در خلق و خوی، تیپ شخصیتی، هوش، شناخت استعداد، شناخت دانش متناسب با سبک زندگی و طبقه اجتماعی، اخلاق، مهارت و تجربه و خیلی از فاکتورهای دیگر می‎تواند نقش تاثیرگزاری در انتخاب همسر باشد.

 


ضرورت مجهز شدن برای مقابله با ترفندهای دشمن

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این همایش با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال دلسرد کردن جوانان است، گفت: تمام حربه دشمن به این مسئله معطوف شده تا آمادگی جوانان را برای مبارزه با توطئه‎ها سلب کند.

کلثوم غفاری بر لزوم مجهز شدن برای مقابله با ترفندهای دشمن تاکید کرد و افزود: شیوه‎های متعددی برای این مسئله وجود دارد که تنها راه تجهیز به این شیوه‎ها نیاز به علم و دانش لازم دارد.

وی با تاکید بر اینکه چشم‌بسته و بدون آگاهی نمی‎توان به مقابله با دشمن پرداخت، گفت: بدون توانمندی علمی و با شیوه‎های سنتی در برابر توطئه دشمن نمی‎توانیم موفق عمل کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه قرآن دشمنان را به چند دسته تقسیم می‎کند، ابراز کرد: نخستین دشمن ما شیطان است دشمن بعدی یهود است که اسلام‎ستیزی یهود و به کار‌گیری تمام توان آنها برای مقابله با اسلام و متحد کردن دشمنان برای مبارزه با اسلام بر کسی پوشیده نیست.

غفاری گفت: استکبار جهانی برای اینکه به نقشه‎های شوم خود دست پیدا کند متوسل به ابزارهایی شده که از طریق آن خانواده را متزلزل کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار