مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، از کسب 12عنوان و مدال برتر توسط اعضای تیم المپیاد ملی مهارت استان در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور و انتخابی چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 31 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،داود ناصری امید روز دوشنبه افزود: تیم المپیاد استان کرمانشاه امسال در 18 رشته در قالب 21 نفر شامل سه نفر خانم و 18 نفر آقا از سوم تا هفتم آبان در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شهر کرج در این المپیاد شرکت کرد.
او با بیان اینکه در این مسابقات اعضای تیم المپیاد استان کرمانشاه 12 مدال و مدالیون (دیپلم افتخار) کسب کردند، رتبه استان در سطح کشور را این دوره پنجم اعلام کرد و گفت: رتبه استان در مسابقات سال گذشته 12 بود که امسال هفت پله صعود کردیم.
وی از توجه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به نفرات اعزامی و مسابقات، برگزاری اردوهای آمادگی سه ماه در اداره کل، استفاده از کارشناسان برتر کشوری در برخی از رشته ها برای مهارت آموزی و ارتقای سطح دانش اعضای تیم، فراهم کردن زیرساخت لازم برای تمرین و وجود مربیان تلاشگر و صاحب نام را از دلایل موفقیت تیم مهارت استان کرمانشاه در این دوره از مسابقات ذکر کرد.
او به مدال آوران این دوره از المپیاد نیز اشاره کرد و گفت: 'محسن رضایی' در رشته صاف کاری خودرو مدال طلا، 'علی عسکری' در رشته طراحی مهندسی مکانیک مدال طلا، 'اوین رشیدی رستمی' در رشته فناوری طراحی گرافیک مدال نقره و 'سامان فرخی' در رشته تاسیسات الکتریکی مدال برنز کشور را کسب کردند.
همچنین در این المپیاد 'پوریا ویسی جهان آبادی' و 'سینا امیریان' در رشته طراحی فضای سبز مدال برنز، 'مهرداد باباجانی' در رشته قنادی مدال برنز کشور، 'مهنوش قیماسی گاه میرجی' در رشته خیاطی فناوری مدال برنز، 'علی بی سخن' در رشته اتصالات چوبی دیپلم افتخار، 'حمید عسکری آمیرابادی' و 'لقمان محمدی' در رشته اکواترونیک تیمی دیپلم افتخار و 'کیمیا پاک قدم' در رشته آشپزی دیپلم افتخار این دوره مسابقات ملی مهارت را از آن خود کردند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه شناسایی نخبه های کشوری و استانی جهت حضور در مسابقات جهانی را از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت ذکر کرد و گفت: برگزاری این مسابقات در ایجاد زیرساخت های توسعه ای کشور که بستر مناسبی برای توسعه و رشد همه جانبه کشور و میدانی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال است، نقش بسیار مهمی دارد.
ناصری امید، تقویت فرهنگ مهارت آموزی در کشور را نیازمند یک کار همه جانبه از سوی همه دستگاه های متولی آموزش در کشور دانست و تاکید کرد با شناسایی نخبه های جامعه و افرادی که نتوانستند ادامه تحصیل دهند و به سمت مهارت آموزی آمده اند، می توان به ایجاد اشتغال کمک کرد.
او اظهار کرد: باتوجه به اهمیت مهارت آموزی و در راستای ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ کار در استان، مسابقات مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار شد که این موضوع باید مورد توجه مسوولان و والدین قرار گیرد.
او از افراد زیر 21 سال استان خواست بدون توجه به مدرک تحصیلی در مسابقات ملی مهارت سال آینده حضور جدی داشته باشند.
امسال تیم مهارت استان کرمانشاه در 18 رشته آجر چینی، کاشی کاری دیوار و کف، کنترل صنعتی، مکاترونیک، فناوری مد، تاسیسات الکتریکی، کابینت سازی، جوشکاری و طراحی توسعه وب، آکواترونیک، اتصالات چوبی، الکترونیک، طلا و جواهرسازی، صافکاری خودرو، طراحی فضای سبز، طراحی مهندسی مکاترونیک، قنادی، نقاشی خودرو به همراه 19 نفر کارشناس و سه نفر عوامل اجرایی در این مسابقات شرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار