رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: تلفن های همراه با قیمت بالای ۷۰۰ هزار تومان قاچاق است. درستی گفت: با ادامه روند قاچاق، تولیدکننده و مصرف کننده داخلی هر دو زیان می بینند.
کد خبر: ۳۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ 04 May 2015

به گزارش تابناک یزد، درستی در بازدید از هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به اینکه قاچاق تلفن های همراه گران قیمت برای قاچاقچی سود سرشاری دارد افزود: هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی، کالایی کوچک، تقاضای بالا و البته تعرفه بالای واردات، همه و همه زمینه مناسبی برای افزایش قاچاق تلفن همراه فراهم کرده است.

وی گفت: اگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه کاهش یابد و واردکننده کالا را قانونی وارد کند در این صورت 9 درصد ارزش افزوده این کالا نیز پرداخت می شود، اما هم اکنون پولی بابت ارزش افزوده پرداخت نمی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: اگر قرار باشد واردکننده برای واردات گوشی تلفن همراه تعرفه سنگینی بپردازد آن وقت است که زمینه را برای قاچاق همواره کرده ایم.

درستی گفت: هم اکنون پیشنهاد اتحادیه درباره کاهش یا حذف تعرفه واردات در کمیسیون ماده یک در دست بررسی است.

وی افزود: تعرفه بالا یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخل است اما در شرایط فعلی و قاچاق قابل توجه گوشی تلفن همراه و برای جلوگیری از سود سرشار قاچاقچیان باید تعرفه واردات اصلاح شود.

درستی گفت: با ادامه روند قاچاق، تولیدکننده و مصرف کننده داخلی هر دو زیان می بینند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما درستی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه های تلفن همراه افزود: در این نمایشگاه ها بیشتر برندهای معتبر حضور دارند به همین علت زمینه رقابت مناسبی برای برندهای مختلف ایجاد می شود و مصرف کننده نیز از خرید خود مطمئن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار