کد خبر: ۳۰۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۹ 23 September 2016

به گزارش تابناک یزد، روزنامه وطن امروز روز گذشته با تیتر «مدیران نجومی مشغول کارند!» با اشاره به این خبر که پرداخت‌‌های نجومی 110 روز بعد از رسوایی فیش‌های کلان ادامه دارد نوشت: «همان‌ طور که پیش‌بینی می‌شد دولت موضوع دریافتی‌های نجومی را فرسایشی کرد تا همچنان شاهد باشیم مدیران نجومی مشغول کارند.

به گزارش «وطن‌امروز»، 110 روز از آغاز افشای فیش‌های حقوقی غیرمتعارف می‌گذرد اما دولت بعد از استعفای 13 مدیر و عضو هیات‌مدیره موسسات مالی کشور هیچ کاری انجام نداده است تا مدیران نجومی همچنان در بدنه دولت باقی بمانند.

نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ‌هاشمی / مدیران نجومی مشغول کارند/ وزارت بازرگانی گندم وارد و وزارت کشاورزی صادر می کند! 

دولتی‌ها در ابتدا به عنوان یک مدعی وارد صحنه مبارزه با دریافتی‌های نجومی شدند اما به سرعت مدافع مدیران نجومی شدند و حتی آنها را امانتدار و ذخیره نظام خواندند! این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها به دولت تذکر دادند که با مدیران نجومی برخورد صورت گیرد و نباید به آسانی از کنار این موضوع گذشت. در ابتدا عنوان می‌شد که حدود 900 مدیر نجومی یا مدیرانی که دریافتی نامتعارف داشتند شناسایی شدند اما دولت ناگهان اعلام کرد که مدیران نجومی همان 13 نفر بودند و درصد کمی از مدیران دریافتی غیرمتعارف داشتند. اگر نظر دولتی‌ها را بپذیریم باید بگوییم که دیگر نباید مدیری با دریافتی نجومی داشته باشیم اما با کمال تعجب شاهد بودیم که در همین شهریورماه یعنی بعد از 3 ماه جنجال و تاکید بر برخورد با مدیران نجومی باز هم شاهد پرداخت‌های نامتعارف و نجومی بودیم. هفته گذشته فیش حقوقی و چک‌های پرداخت شده چند مدیر بیمه دولتی تعاون منتشر شد تا ثابت شود دولت همتی برای برخورد با مدیران نجومی ندارد. طبق اسنادی که به «وطن ‌امروز» رسیده، مبالغ نامتعارف و عجیب و غریب به مدیران بیمه تعاون که زیرمجموعه وزارت کار و تعاون محسوب می‌شود، پرداخت شده است.

همتی رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره حقوق‌های نجومی مدیران بیمه تعاون گفته که کاری به حقوق هیات‌مدیره بیمه تعاون ندارد، چرا که مجمع این بیمه باید پاسخگو باشد! طبق اظهارات همتی وزارت تعاون باید جواب دهد که چرا چنین پرداختی نامتعارفی به مدیران بیمه تعاون تعلق گرفته است؟ جالب است بدانید بیمه تعاون یکی از شرکت‌هایی است که کمترین سود را به سهامدارانش می‌دهد و نمایندگی‌های آن در سراسر کشور سود چندانی از این بیمه نمی‌گیرند. با این وجود دستمزد و پاداش‌های نجومی بیمه تعاون در حال پرداخت است و حتی با جریان مبارزه با مدیران نجومی نیز مسؤولان این بیمه همچنان این پول‌ها را دریافت کرده‌اند. این اتفاقات نشان می‌دهد دستورهای قاطع برای برخورد با مدیران نجومی بیشتر جنبه نمایشی داشته تا یک امر اداری.
روحانی 23 خردادماه 1395 پس از هفته‌ها سکوت درباره فیش‌های حقوقی نجومی دستور برخورد با مدیران متخلف و برکناری آنها را صادر کرد اما این دستور در نهایت منجر به استعفای چند مدیر بانکی و مالی شد که در جلسه تودیع هم، آنها ذخیره نظام نامیده می‌شدند!»
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیزاله نیکفرجام
|
Canada
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
باسلام این اقایان مدیران پس ازاتمام جنگ 8ساله خودراگویاوارثان وسهم خواهان ازحقوق حقه بیت المال میدانند حداقل بایدازریخته شدن خون اینهمه مدافعان وطن حیاکنند که نکردندوهمچنان حیانخواهندکردجناب اقای سراج بدرستی چندین باردرمصاحبه هایشان اشاره نموده اند بایدتنهایک متولی برای رسیدگی به این خلافها تعیین وجدارسیدگی شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار