کد خبر: ۲۹۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 21 September 2016


معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: افزایش ضریب انجام اینترنتی سرشماری در سطح البرز از اولویت‌های سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری است.

یعقوب آذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تبیین و اطلاع‌رسانی موضوع سرشماری در استان البرز از طریق رسانه‌ها از مردادماه آغاز شده است، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و شهرداری‌ها همکاری لازم را با ستاد سرشماری در مهر و آبان ماه امسال داشته باشند.

وی عنوان کرد: متصدیان تبلیغات در مرحله تبیین باید به بیان تعریف، اهداف، تاریخ و روش‌های اجرای سرشماری برای آگاهی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اقدام کنند.

آذری بر همکاری و هماهنگی کامل متصدیان تبلیغات با ستاد تبلیغات استان تأکید کرد و گفت: سرشماری سال جاری به لحاظ اجرایی متفاوت با سرشماری‌های قبلی است چراکه علاوه بر روش حضوری از روش اینترنتی هم بهره می‌بریم.

وی از هدف‌گذاری 40 درصدی سرشماری اینترنتی در کشور گفت و ادامه داد: با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در استان و با اطلاع‌رسانی مناسب و اقدامات و پیشنهادات ابتکاری می‌توان این رقم را در استان افزایش داد بنابراین نیاز است متصدیان تبلیغات سرشماری در شهرستان‌ها شرایط را برای اجرای بهتر این مهم فراهم آورند چراکه با انجام سرشماری اینترنتی ضمن کاهش هزینه‌های سرشماری، درج اطلاعات صحیح توسط فرد مطلع خانوار، سرعت انتشار داده‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز تصریح کرد: علاوه بر این، تکمیل پرسشنامه اینترنتی توسط خانوار زمان بسیار کمتری نسبت به مصاحبه حضوری دارد و سرپرست مطلع خانوار می‌تواند به راحتی از طریق مراجعه به سایت به درج اطلاعات اقدام کند.

وی تأکید کرد: هر اندازه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی افزایش یابد، کار در مرحله حضوری راحت‌تر و با آرامش و دقت بیشتری همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار