رئیس اداره دامپزشکی آبیک عنوان کرد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک ضمن هشدار در خصوص عرضه ماهی تازه جنوب گفت: تخلفات احتمالی عرضه ماهی منجمد یخ‌زدایی شده به جای ماهی تازه در مناطق با فاصله از استان‌های جنوبی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص عرضه ماهی تازه جنوب هشدار داد و از تخلفات احتمالی عرضه ماهی منجمد یخ‌زدایی شده به جای ماهی تازه در مناطق با فاصله از استان‌های جنوبی خبر داد.

وی افزود: از آنجا که ماهیان صید شده در جنوب کشور از طریق ناوگان حمل زمینی و کانتینرهای یخچال‌دار به تهران و سایر استا‌ن‌ها ارسال می‌شود، انتقال ماهی به صورت تازه از جنوب کشور به شهر‌ها و استان‌های غیرهمجوار و با در نظر گرفتن شرایط حمل آبزیان در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد دشوار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با بیان اینکه مدت زمان مصرف آبزیان بسته به نوع آن 3 تا 7 روز است، گفت: بعد از زمان تعیین شده برای مصرف آبزیان، باید شکم آن‌ها خالی شده و برای مصرف در بخش صنایع فرآوری ارسال شود.

یعقوبی تصریح کرد: ماهی پس از صید بهتر است به صورت منجمد با رعایت زنجیره سرمایی استاندارد نگهداری و به استان‌های دیگر انتقال داده شود اما گاهی این روال از سوی افراد سودجو برعکس شده و ماهی جنوب به صورت یخ‌زده به بازار آمده و با انجام یخ‌زدایی به جای ماهی تازه به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه با عرضه هرگونه ماهی بدون مشخصات تاریخ صید برخورد می‌شود، ادامه داد: با نظارت مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از مراکز عرضه سطح شهر با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده عرضه هرگونه فرآورده خام دامی بدون مشخصات مراتب را از طریق سامانه 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار