مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بی توجهی به شیوع تکدی گری در سطح شهرها موجب گسترش آسیب های اجتماعی می شود.
کد خبر: ۲۹۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 06 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محسن قاسمی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تکدی گری با توجه به ساختار پیچیده آن در جامعه به یک انحراف اجتماعی تبدیل شده و زمینه وقوع بزهکاری های دیگر را نیز فرآهم کرده است.

وی بیان کرد: متکدیان با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم به این کار مبادرت می کنند و دستگاه های متولی به همراه رسانه ها لازم است با فرهنگ سازی و نهادینه کردن این موضوع که تکدی گری در اسلام منفور و حرام است نسبت به برخورد جدی با این جریان در سطح شهرها اقدام کنند.

قاسمی یادآورشد: جمع آوری حدود ۱۰۰ متکدی در شهر قزوین کار دشواری نیست اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه باید تمامی دستگاه های عضو ستاد به طور جدی وارد عرصه شوند وهمکاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: متاسفانه امروز متکدیان با استفاده از روش های نوین و حرفه ای و سوء استفاده از کودکان موجب کند شدن فعالیت دستگاه های متولی در جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی شده اند.

قاسمی با اشاره به ساماندهی مرکزی برای نگهداری از کودکان متکدی دستگیر شده گفت: اگر متکدیان دستگیر شده از اتباع مجاز کشورهای خارجی باشند دستگاه های مرتبط با این موضوع از دفترکل اتباع خارجی استانداری تا دادگستری استان نسبت به اخراج افراد یاد شده از کشور همکاری و مساعدت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه برخی از متکدیان نیز به دلیل نداشتن مهارت های لازم به این کار روی می آورند، یادآور شد: با امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به آموزش برخی از این افراد اقدام شده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری نشست های تخصصی برای رفع مشکلات ناشی از حضور متکدیان در سطح جامعه اقدام می کنیم تا این پدیده در استان برچیده شود.

قاسمی اظهارداشت: با بهره گیری از ظرفیت و توان ائمه جماعات و روحانیان می توانیم نسبت به آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی برای مقابله با متکدیان گام برداریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار