مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تکدی گری در سطح شهرها با توجه به استفاده متکدیان از شیوه های نوین به یک انحراف اجتماعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، محسن قاسمی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: موضوع تکدی گری با توجه به ساختار پیچیده آن در جامعه به یک انحراف اجتماعی تبدیل و زمینه وقوع بزهکاری های دیگر در جامعه را نیز فرآهم آورده است.
وی، هدف از برگزاری چنین نشست هایی را رفع مشکلات ناشی از حضور متکدیان در سطح جامعه دانست و یادآور شد: مساله حضور متکدیان در استان قزوین چندان پررنگ نیست اما برخورد نکردن قانونی و فرهنگی با این مساله ضمن افزایش موج تکدی گری در سطح جامعه، دستگیری و جمع آوری آنان در آینده را نیز با دشواری روبرو می سازد.
وی ادامه داد: برخورد یا جمع آوری حدود 100 متکدی در شهر قزوین به قطع کار دشواری نیست اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه باید تمامی دستگاه های عضو ستاد به طور جدی وارد عرصه کار شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: متاسفانه امروز متکدیان با استفاده از روش های نوین و حرفه ای و با سوء استفاده از کودکان باعث کندی کار دستگاه های متولی امر در جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی شده اند.
قاسمی با اشاره به ساماندهی مرکزی برای نگهداری از کودکان متکدی گر دستگیر شده، گفت: اگر متکدیان دستگیر شده از اتباع مجاز کشورهای خارجی باشند دستگاه های مرتبط با این موضوع از دفترکل اتباع خارجی استانداری تا دادگستری استان نسبت به اخراج افراد یاد شده از کشور همکاری و مساعدت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متکدیان همچنین با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم به حرفه خود می پردازند، افزود: دستگاه های متولی به همراه رسانه ها با فرهنگ سازی و نهادینه کردن این موضوع که تکدی گری در اسلام منفور و حرام بوده، نسبت به برخورد جدی با این جریان در سطح شهرها اقدام کنند.
قاسمی با بیان اینکه برخی از متکدیان نیز به دلیل نداشتن مهارت های لازم به این کار روی می آورند، یادآور شد: امضای تفاهم نامه با سازمان های مرتبط نظیر فنی و حرفه ای می تواند نسبت به آموزش برخی از این افراد اقدام کنند.
وی در پایان اضافه کرد: با بهره گیری از نقش ائمه جماعات و روحانیان نیز می توان نسبت به آگاه سازی توده مردم و فرهنگ سازی برای مقابله با متکدیان اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار