کد خبر: ۲۸۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 29 August 2016
معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان به افتتاح 200 طرح گازرسانی در هفته دولت جاری در استان اشاره کرد و گفت: 115 روستای گیلان تا پایان امسال گازرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدحسین اکبری در مراسم افتتاح دوباره طرح گازرسانی 18 روستای این شهرستان اظهار کرد: طبق بند «ق» تبصره بودجه سال 93 و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنوان «سفره گازرسانی به روستاهای کشور»، در مدت سه سال تا پایان شهریور ماه سال 96 گازرسانی به روستاها باید به اتمام برسد.

وی، گازرسانی به روستاها را از محل صرفه‌جویی سوخت‌های مایع گازوئیل و نفت سفید عنوان کرد و افزود: پروژه‌های گازرسانی از بودجه عمومی کشور هزینه نشده و از محل صرفه‌جویی سوخت مایع است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان با بیان اینکه نخستین محموله گازوئیل پس از سال‌ها از کشور صادر شده است، تصریح کرد: روزانه 12 تا 14 میلیون لیتر گازوئیل از کشور صادر می‌شود و اگر پروژه‌های گازرسانی روستایی به اتمام برسد این مقدار به روزانه 20 میلیون لیتر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته اکبری، فومن قبل از اجرای پروژه‌های بند «ق» در بخش گاز روستایی از جمله عقب افتاده‌ترین شهرستان‌های گیلان بود و اکنون بهره‌مندی بخش روستایی فومن از گاز به 93 درصد رسیده است.

وی به اجرای هشت پروژه گازرسانی توسط پیمانکاران در روستاهای فومن اشاره کرد و گفت: ماه‌های آینده پروژه‌های مذکور به اتمام می‌رسد و برخورداری روستاهای فومن از گاز به 98 درصد افزایش پیدا می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان با اشاره به افتتاح متمرکز 200 طرح گازرسانی استان به طور متمرکز در 17 بهمن سال گذشته در فومن، خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح‌های مذکور توسط مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح شده است.

اکبری به افتتاح 200 طرح گازرسانی روستایی پس از 6 ماه در هفته دولت جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال 115 روستای گیلان گازرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد از سبد سوخت کشور از گاز تامین می‌شود، اظهار کرد: شاخص بهره‌مندی گاز در گیلان به 92 درصد رسیده و این شاخص تا پایان امسال به 95 درصد ارتقا پیدا می‌کند.

 به گزارش فارس، طرح گازرسانی به روستاهای «پلنگ‌دره»، «زیده بالا»، «سفیدسنگان»، «سیاه رود»، «شالتوک»، «کمادول»، «کیش دره»، «لتین پرد»، «موسی کوه»، «اتورسرا»، «تنگ‌دره»، «حسین کوه»، «خشکنودهان پایین»، «خشکنودهان بالا»،  «شولم»، «گشت رودخان»، «تله گگاه» و «کرداولاست» با اعتبار 107 میلیارد ریال به طور همزمان در روستای «زیده» فومن دوباره افتتاح شد.

روز گذشته، طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای «طارمسر» بخش کوچصفهان شهرستان رشت به طور همزمان افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار