کد خبر: ۲۷۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 09 August 2016
علی کرد نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز خبرنگار افزود: متأسفانه هیچ گونه ظرفیتی برای حمایت از قشر خبرنگار وجود ندارد لذا تاکید ما بر این است تا در مجلس زمینه ای فراهم شود که این قشر پویا و اثرگذار در جامعه به مطالبات خود برسند.
وی بیان کرد: سختی کار خبرنگاران به خوبی قابل لمس و درک است اما در قوانین و برنامه های حمایتی به نیازهای آنان توجه کافی نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همکاران خود در مجلس می خواهیم که برنامه حمایت از خبرنگاران را مد نظر داشته باشند و با تصویب قانونی جامع گره هایی از مشکلات این قشر مظلوم باز کنند.
کرد اظهار داشت: خبرنگاران سخت کوش در استان دور افتاده و محروم و مرزی سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان خاش با مشکلات زیادی رو به رو هستند و مورد بی مهری نیز واقع شده اند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر دستگاه و یا شرکتی در سطح استان یک خبرنگار را زیر چتر حمایتی خود قرار می داد و شهرداری ها نیز قطعه ای زمین به خبرنگاران اهدا می کردند بخش بزرگی از مشکلات معیشتی و مسکن این عزیزان مرتفع می شد.
کرد افزود: هم اینک خبرنگاران به عنوان جهادگران واقعی در سیستان و بلوچستان شرایط بسیار سختی را سپری می کنند.
نماینده مردم خاش در مجلس به مسئولان توصیه کرد از ظرفیت خبرنگاران برای بیان خدمات دولت و نیز معرفی ظرفیتها و توانمندی های منطقه بهره بگیرند و اجازه ندهند که دشمنان با اهرم های رسانه ای خود چهره ای منفی از منطقه را به دنیا نشان دهند.
کرد از نقش خبرگزاری ایرنا در راستای حفظ اهداف و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تجلیل کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با بهره گرفتن از توان نیروهای دلسوز، سخت کوش و حرفه ای توانسته دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کند.
وی گفت: خبرنگاران ساعی و متعهد ایرنا در بدنه رسانه ای کشور با اعتماد ترین هستند چون با رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری بهترین تولیدات را به جامعه عرضه می کنند.
به گفته وی مجموعه ایرنا به عنوان یک خبرگزاری بزرگ و برجسته در سطح دنیا شناخته شده است که منبعی مطمئن برای دستیابی و کسب اخبار صحیح از کشور به شمار می آید.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار