فرماندار شهرستان تاکستان گفت: با راه اندازی مرکز انگور در تاکستان شرایط ساماندهی متمرکز تولید، افزایش بهره وری و توسعه صادرات در باغستانهای تاکستان فراهم می شود.
کد خبر: ۲۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به قنل از خبرنگار مهر، سیاوش طاهرخانی  در مراسم بازدید استاندار قزوین از واحدهای تولید و بسته بندی کشمش در تاکستان و شال اظهارداشت: با راه اندازی مرکز کشمش تلاش می کنیم تا ضمن ساماندهی فعالیتهای صادراتی این بخش سودآوری محصول را تقویت کنیم.

فرماندار تاکستان بیان کرد: برای راه اندزی این مرکز بیش از ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم گامی در مسیر توسعه فعالیتهای صادراتی و تحقیقاتی محصول کشمش باشد.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات انگور در تاکستان از ظرفیت های بسیار خوب استان و کشور است که در معرفی ارقام نوین و مقاوم در برابر کم آبی که موجب افزایش بهره وری می شود.

طاهرخانی تصریح کرد: عملکرد محصول انگور ۱۵ تن در هکتار است که می توان آن را تا چند برابر افزایش داد و با آبیاری مدرن به صیانت از منابع آبی هم کمک کرد.

استاندار قزوین در سفر به تاکستان از چند واحد تولید کشمش، یک واحد تولید لبنیات، بازدید کرد و برای تامین نقدینگی واحدها برای اجرای طرح توسعه دستور مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار