مهدی طالبی: با تلاش‌های انجام شده کشفیات مواد مخدر در استان گلستان۱۴۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۵۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 03 July 2016
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: با تلاش‌های انجام شده کشفیات مواد مخدر در استان گلستان۱۴۳ درصد رشد داشته است.
مهدی طالبی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه‌ی کمپ ترک اعتیاد نجات مؤسسه مهرآفرینان جوان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با تدابیر انجام شده توسط شورای هماهنگی استان و استاندار، در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 143 درصد افزایش رشد کشفیات داشتیم که بیش‌تر مواد مخدر مکشوفه سنتی (تریاک) است.
وی افزود: از آن‌جایی که اکثر مواد مخدر سنتی به‌صورت حمل‌ و نقل کلان انجام می‌شود اما مواد صنعتی به میزان کم‌تری حمل و نقل می‌شود به همین علت کشفیات مواد سنتی نسبت به صنعتی بیش‌تر است.
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان ادامه داد: در سال گذشته 3 نقطه‌ی پرخطر و آلوده استان به‌صورت پایلوت در گرگان و گنبدکاووس در حوزه‌ی مواد مخدر انجام شد که در این راستا 26 دستگاه اجرایی وظیفه‌مندی در این حوزه داشتند و 40 درصد برنامه‌ها پیشرفت داشت.
طالبی تصریح کرد: امسال به این نقاط 6 نقطه اضافه شد که مجموعه استان تعیین نمودند و قرار شد 14 نقطه نیز توسط فرمانداران بهسازی و پاکسازی شود که در کل استان در مجموع 23 نقطه آلوده و پرخطر استان بهسازی و پاکسازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های در دستور کار، ساماندهی ویترین اجتماعی با حضور کلیه‌ی دستگاه‌های مرتبط به جمع‌آوری معتادان متهاجر و 57 هزار و 700 نفر روز دستگیر شدند که نسبت به سال قبل از آن 133 درصد رشد داشته است.
طالبی اظهار داشت: این برنامه امسال نیز در دستور کار است و امیدواریم که همه‌ی دستگاه‌ها حضور و فعالیت‌های لازم را در این زمینه به‌خصوص شهرداری‌‎ها داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار