کد خبر: ۲۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 02 July 2016

فرماندار سراوان گفت: ظرفیتهای گردشگری سراوان فراوان است و بایدزمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم شود.

درویش ناورویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سراوان اظهار داشت: شهرستان سراوان مزید بر ظرفیتهای گردشگری یکسری ظرفیتهای علمی از صاحب نظران حوزه میراث دارد که در نوع خود بی‌نظیر و حائز اهمیت و قابل توجه هستند.

فرماندار سراوان گفت: فراهم نمودن بستر لازم برای تولید اشتغال در شهرستان سراوان که دغدغه بسیاری از فارغ التحصیلان حوزه میراث است، مهم و ضروری است.

وی افزود: در این راستا ساماندهی و آموزش کار بصورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تولید، بازاریابی و ...  که متناسب با سلیقه و ذائقه مردم منطقه است باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار سراوان بر پاسداری و نگهداشت نسل جدید از میراث گذشتگان تأکید نمود و تصریح کرد: غفلت از گذشته محو هویت ایرانی را بدنبال دارد که می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری و تعامل مردم و گروههای مؤثر جامعه اعم از شورای اسلامی، دهیاران، سازمان های مردم نهاد و ... در زمینه حفظ و نگهداری آثار ارزشمند تلاش نماید.

وی دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی در سراوان را یکی از ضروریتهای شهرستان نام برد و گفت: با ثبت شرکتهای تعاونی و بکار گیری بانوان و هنرمندان، این حوزه می‌تواند سهم بسزایی در زمینه اشتغال داشته باشد.

درویش نارویی افزود: مناظر، مکانهای دیدنی، آبشارهای جذاب، صخره‌نوردی و کوهنوردی منطقه کوه سفید شهرستان سراوان می‌تواند در وضعیت گردشگری شهرستان نقش حائز اهمیتی داشته باشد و خواستار توجه و فراهم نمودن زمینه‌ای با توجه به تأکید استاندار محترم در زمینه حوزه گردشگری استان شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار