نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سه سال از دولت تدبیر و امید و وعده رئیس جمهور در سفر به استان اردبیل پروژه راه‌آهن اردبیل نه‌تنها تکمیل نشده بلکه اعتباری در این سال‌ها اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۲۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 13 June 2016

صدیف بدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: در تذکری که امروز به وزیر راه و شهرسازی در مجلس دادم از دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی خواستیم تا هر چه سریعتر پروژه راه آهن میانه ـ اردبیل را تعیین تکلیف کرده و راهکار عملیاتی برای پیگیری و تکمیل آن را با یک افق روشن و وعده عملیاتی ارائه کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست توسعه حمل و نقل ریلی که از رویکردهای وزارت راه و شهرسازی است و موقعیت استراتژیک استان اردبیل در مسیر توسعه ریلی، ضرورت دارد راه‌ آهن اردبیل که می‌تواند دروازه ورود به کشورهای حوزه قفقاز و روسیه باشد به همراه بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی تکمیل شده و زمینه راه‌اندازی آن فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌ آهن اردبیل ـ میانه به طول 175 کیلومتر از سال 84 آغاز شده و با گذشت 11 سال هنوز این پروژه 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بدری افزود: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در سال 93 یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید به مردم استان تکمیل این پروژه مهم و زیربنایی بوده که از طریق فاینانس و در مدت چهار سال با رقم 207 میلیون یورو باید اجرایی می‌شد تا این پروژه در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متأسفانه تاکنون هیچ یک از وعده‌ها در تکمیل این پروژه عینیت پیدا نکرده و وزارت راه و شهرسازی که باید مسؤول پیگیری آن بود، دچار قصور شده و نه تنها اعتبار فاینانس حل نشده بلکه اعتبارات سالانه این پروژه نیز به حداقل رسیده است.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری، روستایی و شوراهای مجلس دهم اضافه کرد: ‌در پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه هیچ مشکل فنی و اجرایی وجود ندارد و تنها با اشکال گرفتن یک نفر نباید عملیات اجرایی این پروژه متوقف شود بلکه انتظار می‌رود گزارش کامل از روند احداث راه آهن اردبیل ـ میانه و کمک دولت برای تکمیل آن به رئیس جمهور ارائه شده و وزارت راه و شهرسازی این پروژه را که مطالبه جدی مردم است، بالاخره تعیین تکلیف کند.

بدری سهم استان اردبیل را از توسعه خط ریلی با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب در حد صفر اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود در ماه‌های آینده تکلیف پروژه راه آهن اردبیل مشخص شده و هر چه سریعتر وزارت راه و شهرسازی به تکمیل آن اقدامات فنی و عملیاتی را انجام دهد.

وی گفت: استان اردبیل یک‌هزار و 700 کیلومتر راه شریانی دارد در حالی که تنها 130 کیلومتر آن بزرگراه است و نبود بزرگراه در این استان به تصادفات و تلفات جاده‌ای متعدد منجر شده در حالی که با احداث بزرگراه در محورهای ارتباطی و گردشگری از نمین گرفته تا شمال، جنوب، شرق و غرب این استان به راحتی می‌توان میزان تصادفات و تلفات را کاهش داد.

بدری ضرورت دو بانده شدن محور اردبیل ـ سرچم، اردبیل ـ آستارا، اردبیل ـ سراب و دیگر مسیرهای ارتباطی استان را یادآور شد و افزود: انتظار سرمایه‌گذاری کلانی را در این زمینه از طریق وزارت راه و شهرسازی داریم.

وی حل مشکلات فرودگاه اردبیل و بهبود ساعات پرواز این فرودگاه را از اولویت‌ها و ضرورت‌ها برشمرد و تصریح کرد: این حق مردم اردبیل نیست که یکی دو پرواز در فرودگاه آن، آن هم در ساعات مرده داشته باشد در حالی که فرودگاه اردبیل باید با پروازهای متعدد بستر انجام سفرهای هوایی به اشکال مختلف را فراهم آورده که در این زمینه ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی نسبت به خرید و نصب تجهیزات مناسب در فرودگاه اردبیل، کاهش کنسلی‌ها و افزایش حضور شرکت‌های هوایی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار