کد خبر: ۲۴۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 12 June 2016

به گزارش ایرنا یارمحمد شهنواز شنبه شب در نشست هماهنگی برپایی نخستین همایش نخبگان و نقش آنان در توسعه منطقه ای خاش با بیان اینکه از لحاظ پتانسیل نیروی انسانی این منطقه جایگاه برجسته ای دارد، اظهار داشت: هم اینک دهها دکتر، فوق لیسانس، عالم، شاعر، نویسنده و پژوهشگر، مخترع و چهره برجسته علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از این شهرستان در عرصه های مختلف فعالیت دارند اما در گمنامی به سر می برند.
وی گفت: باید با حمایت دولت، سرمایه داران، علما، سران قبایل و طوایف، معتمدان و منتفذان، افراد تاثیرگذار و رسانه ها از نخبگان و فرهیختگان در ابعاد مختلف تجلیل شود.
وی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری خاش در این موضوع در کنار مسئولان و دانشگاهیان بوده و قطعا با راه اندازی دبیرخانه همایش اقدامات خود را برای انجام هماهنگی ها آغاز می کند.
نائب رئیس و مسئول کمیسیون فرهنگی و آموزش شورای اسلامی شهر خاش نیز گفت: هدف عمده از برپایی همایش، گردهم آوردن نخبگان، دانشگاهیان و بهره گیری از نظریات کارشناسانه و دلسوزانه آنها در ابعاد مختلف است.
نادر میربلوچزهی اظهار داشت: تاکنون دانشگاهیان و نخبگان علمی خاش نتوانستند بخوبی در زمینه های مختلف نظریات خود را بیان کنند و این قشر فعال، پویا و تاثیرگذار در گمنامی به سر می برند.
استاد دانشگاه و یکی از دبیران همایش نخبگان و نقش آنان در توسعه منطقه ای خاش نیز به تشریح برنامه ها در حوزه های مختلف پرداخت.
محمدگل کهرازه اظهار داشت: نخستین همایش دانشگاهیان، نخبگان و فرهیختگان خاش در توسعه منطقه در چهارم مهر سالجاری با حضور گسترده افراد توانمند منطقه برگزار می شود.
وی آینده پژوهی و بررسی نقش آفرینی نخبگان خاش در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره، ارتقاء جایگاه و لزوم تبیین نقش زنان در توسعه پایدار، امنیت، گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن و صنایع مرتبط با آنها را بخشی از محورهای عمده همایش پیش رو عنوان کرد.
وی گفت: علاقمندان می توانند مقالات خود را در موضوع های اعلام شده حداکثر تا 26 شهریور به آدرس ایمیل nokhbekhash@gmail.com و یا به دبیرخانه همایش مستقر در شورای اسلامی شهر خاش ارسال کنند.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان واقع در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان از آب و هوای متنوع و مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی سردسیری و گرمسیری برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار