کد خبر: ۲۴۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: تمام دام های سنگین واحدهای صنعتی این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

علیرضا جمالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از60 درصد دام های سنگین گاوداری های استان البرز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند، افزود: این میزان دام در واحدهای صنعتی وجود دارند که حدود 68 هزار راس هستند.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون دام های سنگین موجود در واحدهای سنتی و روستایی نیز آغاز شده که تا پایان خرداد ماه نیز مایه کوبی آن ها نیز پایان می یابد.

جمالی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی در دامداری های استان از 25 اردیبهشت ماه آغاز شد، گفت: خوشبختانه با توجه به شروع به موقع واکسیناسیون در دامداری های استان هیچگونه نشانه ای از بروز این بیماری در واحدهای استان مشاهده نشده است.

جمالی افزود: واکسیناسیون واحدهای دامی سبک در سطح استان که در واحدهای روستایی و عشایری وجود دارند قبل از این به تعداد 330 هزار راس انجام شده است.

وی همچنین از توافق صورت گرفته بین اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان خبر داده و گفت: از ورود هرگونه دام های کوچ رو بدون سابقه واکسیناسیون به منطقه تحت پوشش استان البرز ، توسط ادارات ذیربط جلوگیری می شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: بازرسان و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مستقر در محل در صورت احراز عدم واکسیناسیون گله های ورودی به مراتع استان مراتب را سریعا به اکیپ های دامپزشکی خبر داده و اکیپ های مایه کوبی دامپزشکی بلافاصله نسبت به واکسیناسیون گله ها اقدام خواهند کرد.

جمالی هدف از این کار را جلوگیری از بروز احتمالی بیماری در گله های موجود استان ذکر کرده و افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای شایع در دام ها بوده و در صورت بروز، خسارات سنگین اقتصادی به گله داران وارد می کند.

وی از همکاری خوب دامداران با اکیپ های مایه کوبی تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا پایان این طرح همکاری لازم را با اکیپ های مایه کوبی دامپزشکی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار