کد خبر: ۲۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 28 May 2016
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: مجلس جدید به عنوان نهاد قانون گذاری باید به فکر حل کردن مشکلات مردم باشد و درگیر بازی های جناحی و سیاسی نشود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات هیات اعزامی ایران به عربستان تصریح کرد: متاسفانه هنوز چراغ سبزی از سوی عربستان برای اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع امسال روشن نشده است.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: عربستان در ظاهر اعلام می کند که با اعزام حجاج ایرانی مخالفتی ندارد اما شرایط جمهوری اسلامی ایران را برای تامین امنیت حجاج نمی پذیرد و شرط های غیر قابل قبول برای حجاج ایرانی می گذارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حج یکی از اهداف متعالی اسلام است گفت: در حج باید بیداری امت اسلامی صورت گیرد و رشد و تعالی هر ملتی در گرو بیداری و آگاهی آن جامعه است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: مساله حج برای شیعه و سنی فرق نمی کند زیرا یکی از ارکان پنج گانه مهم اسلام است که قرآن کریم ازکلمه حج 14 بار استفاده کرده است.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه کسانی که خود را متولی خانه خدا می دانند برای اعزام حجاج ایرانی کارشکنی می کنند گفت: عربستان در تمام این سالها نتوانسته مراسم حج را به خوبی اجرا کند چنین کشوری چگونه به خودش اجازه می دهد که مانع ورود حجاج ایرانی شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رژیم آل سعود بی کفایتی خودشان را در اداره امور حج در سال گذشته در فاجعه منا نشان داده که توان اداره حج را ندارد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: حجاج ایرانی حق دارند که از دولت عربستان امنیت خود را بخواهند نباید این کشور نسبت به تامین خواسته حجاج ایرانی بی تفاوت باشد و آنان را از حج تمتع امسال محروم کند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: به برکت وجود نیروهای اطلاعاتی امروز یکی از کشورهای امن دنیا ایران است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: برخلاف تمام نیروهای اطلاعاتی دنیا که فقط دنبال کسب قدرت و ثروت هستند سربازان گمنام ما فقط به فکر حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران و امنیت و آرامش ملت هستند و بدون هیچ ادعا و چشم داشتی خدمت به نظام اسلامی و ملت را افتخار خود می دانند.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: از افتخارات نیروهای اطلاعاتی ما همین بس که امام راحل (ره) از این عزیزان راضی بودند و همیشه مورد توجه ایشان بودند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به برکت مجاهدت ها و ایثارگری های این عزیزان امروز در امنیت بسیار خوبی قرار دارد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی تله های انفجاری بیشماری وارد این خاک کردند اما با هوشیاری سربازان گمنام فرصت استفاده از آنها را پیدا نکردند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اطلاعات و نیروهای امنیتی با هوشیاری و ذکاوت خود تمام تحرکات دشمنان این نظام را در خارج از مرزهای جغرافیایی این سرزمین در کنترل و اشرافیت خود دارند.
آیت الله سلیمانی گفت: با اشراف اطلاعاتی که سربازان گمنام امام زمان(عج) دارند کشور را به معنای حقیقی حفظ می کنند زیرا استکبار جهانی همواره در فکر ضربه زدن به این نظام است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اوضاع اقتصادی سیستان و بلوچستان افزود: دولتمردان به فکر مردم این استان باشند و برای جوانان شغل ایجاد کنند زیرا بیکاری خودش عامل شرارت در منطقه می شود.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه ایجاد کارخانه در مرحله نخست با اقدام و سرمایه گذاری دولت انجام و سپس به مردم بومی واگذار شود، تصریح کرد: به عنوان نمونه کارخانه سیمان سیستان علاوه بر صادرات و ایجاد شغل برای جوانان این خطه از ایران اسلامی عامل وحدت درمیان مردم استان نیز شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار