رئیس دامپزشکی شهرستان خرمدره خبر داد;
رئیس دامپزشکی شهرستان خرم دره با تاکید بر اهمیت ارائه اطلاعات صحیح و جامع به عموم دامداران گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش دو رکن مهم در مبارزه با بیماری تب برفکی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۲۳۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳ 25 May 2016
رئیس دامپزشکی شهرستان خرم دره با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی عمومی در مورد بیماری تب برفکی اظهار داشت: باید توجه داشت که مساله اطلاع‌رسانی و آموزش دو رکن مهم در مبارزه با بیماری تب برفکی به شمار می‌روند.

محمد فاتح‌مرادی افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری تب برفکی در شهرستان خدابنده دیده نشده است با این حال نباید از مساله اطلاع رسانی صحیح غافل شد. 

وی اظهار  همچنین با اشاره به مساله مصرف گوشتهای دامهای آلوده به بیماری تب برفکی گفت: گوشت دامهای مبتلا به بیماری تب‌برفکی تنها با تشخیص و اجازه دامپزشکی می‌تواند مصرف شود.

مرادی تاکید کرد: در سطح جهان بیماری تب برفکی به عنوان یکی از خسارت بارترین بیماری های مربوط به دامها شناخته می شود.

وی با اشاره به ضریب ایجاد خسارت توسط این بیماری تصریح کرد: بنا بر آمارها بیماری تب‌برفکی در صورت ورود به یک منطقه می تواند بصورت جدی موجب ایجاد خسارت شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرم دره با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان خرم‌دره این بیماری در حال کنترل است افزود: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی 20 هزار مترمربع از جایگاه‌های دامی شهرستان با ضد عفونی‌های موثر بر بیماری تب‌برفکی ضدعفونی شده است،

وی ادامه داد:خوشبختانه برای مقابله با این بیماری 65 درصد از دام‌های حساس و سبک و 98 درصد از دام‌های سنگین شهرستان نیز واکسینه شده‌اند.

در پایان رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی مسئولان در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور، خاطرنشان کرد: مراقبت و پایش مستمر و روزانه اکیپ‌های بیماریاب دامپزشکی در سطح واحدهای دامپروری صنعتی و سنتی با حساسیت بالا همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار