معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برای رفع مشکل بیمه، خبرنگاران اردبیلی در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کنند.
کد خبر: ۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 14 April 2015
توحید بلورساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اذعان به لغو بیمه تعدادی از خبرنگاران تصریح کرد: این طرح سراسری است و در کل کشور بیمه ۱۵ هزار نفر لغو شده است.

وی در خصوص تعداد بیمه های حذف شده به رقم مشخصی اشاره نکرد و افزود: متاسفانه ابعاد اجرایی این طرح مشخص نیست و ما مرتبا پیگیر مشکلات بیمه خبرنگاران از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هستیم.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان در خصوص نحوه فعال سازی مجدد بیمه، اضافه کرد: هر خبرنگاری باید با مراجعه به خانه مطبوعات و تکمیل مدارک خود معرفی نامه از این خانه دریافت کرده و به معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی ارجاع دهد.

به گفته بلورساز در عین حال خبرنگار معرفی نامه خود از نشریه ای که فعالیت می کند را نیز به ارشاد اسلامی ارائه می دهد و بر اساس این دو معرفی نامه لیستی از خبرنگارانی که بیمه آن ها لغو شده است تشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بعد از تشکیل این لیست ارشاد اسلامی معرفی نامه به خبرنگار جهت ثبت نام در صندوق اعتباری هنر خواهد داد و خبرنگار به صورت کامل در صندوق ثبت نام خواهد کرد.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان افزود: در کنار ثبت نام خبرنگار ارشاد اسلامی لیست تشکیل شده را به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارجاع می دهد تا دستور صدور بیمه برای این تعداد در صندوق داده شود.

بلورساز در خصوص محاسن صندوق و چرایی ایجاد آن با وجود عضویت خبرنگاران در سایت سمان، تصریح کرد: متاسفانه ابعاد فعالیت صندوق مشخص نیست و قرار نیست بیمه حتی از خود این صندوق پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در واقع صندوق با هدف پایش خبرنگار و ارائه تسهیلات به غیر از بیمه است و بیمه باید از طریق بنگاه رسانه ای که خبرنگار در آن فعالیت می کند، پرداخت شود.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: دستور العمل فعلی ثبت نام خبرنگار در صندوق است و این امکان وجود دارد که بعد از مدتی با پوشش بیمه خبرنگار از عضویت صندوق خارج شود.

بلورساز با بیان اینکه مواردی از موازی کاری بین صندوق و سمان مشاهده می شود، افزود: متاسفانه ابعاد اجرایی این طرح حتی برای استان ها نیز مشخص نشده است.

وی مهلت دریافت معرفی نامه از خانه مطبوعات و ارائه آن به ارشاد اسلامی استان را تا پایان فرودین ماه سال جاری عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار