فرماندار دهلران رسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست وگفت:همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند.
کد خبر: ۲۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 08 May 2016
فرماندار دهلرانرسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست وگفت:همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند.

به گزارش تابناک ایلام؛اميدعلي سبزي روز يكشنبه در آيين تجليل از اساتيد و فرهنگيان اين شهرستان گفت: روشنگري، تربيت نسل آينده و تقويت روح معنويت در دانشجويان و دانش آموزان نقش اين قشر را برجسته و متمايز كرده است.

وي با اشاره به شهادت استاد مطهري و نامگذاري اين روز به عنوان روز معلم اظهار كرد: تعليم و تربيت اسلامي موجب رشد و شكوفايي جامعه و توسعه و پيشرفت مي شود و همه بايد در پيمودن راه ترقي و توسعه معيارها و الگوهاي اسلامي راه و منش شهيد مطهري را مد نظر داشته باشند.

فرماندار دهلران رسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست و افزود: همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند و اين مهم مستلزم توجه به آموزه هاي ديني و تعليم و تربيت اسلامي است.
سبزي در ادامه به حضور حداكثري مردم حوزه انتخابيه دهلران در انتخابات مجلس دهم اشاره كرد و گفت: مردم با حضور حماسي و چشمگير خود نشان دادند كه به سرنوشت خود اهميت مي دهند.

وي وظيفه مجريان انتخابات را صيانت از آراي مردم، سلامت انتخابات و فراهم كردن زمينه براي حضور حداكثري مردم دانست و يادآور شد: اين مهم با تكيه بر قانون به خوبي اجرا و با مشاركت گسترده مردم همراه شد.

فرماندار دهلران با اشاره به شعار سال و نقش اساتيد و فرهنگيان براي تحقق اين شعار افزود: همه بايد در اقدام و عمل پايبند تعاليم اسلامي باشيم و بدانيم كه دولت برخواسته از متن مردم است و بر اساس برنامه ها حركت مي كند و موفقيت هاي بزرگي داشته است و بايد دولت را حمايت و از تخريب بي مورد آن پرهيز كرد.

سبزي با اشاره به اينكه نبايد مشكلات ادوار گذشته را به برجام ربط داده شود، تاكيد كرد: برآوردها از تلاش و جديت دولت براي توسعه و پيشرفت حكايت دارند ضمن اينكه در توسعه روابط با كشورها نيز گام هاي عملي خوبي برداشته شده است.

امام جمعه دهلران نيز در اين آين به موضوع مهم علم و عالم و نقش و جايگاه آنان در آموزه هاي ديني و جامعه پرداخت و گفت: علم وايمان نقش موثري در پيشرفت و توسعه دارند.

حجت الاسلام سيد محسن موسوي افزود: تاكيدات رهبري بر موضوع علم و دانش ناشي از اين است كه دشمنان پيشرفت ما را نمي خواهند بنابراين بايد در موضوع علم و دانش تاكيدات و توصيه هاي معظم له را مد نظر قرار دهيم.

وي با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهري و بزرگداشت مقام معلم اظهار كرد:بايد احترام به معلم در جامعه نهادينه شود و مطالعه سيره و روش زندگي و كتاب هاي شهيد مطهري پيوسته مد نظر آحاد جامعه به ويژه فرهنگيان باشد.

امام جمعه دهلران علم را موجب پيشرفت دانست و يادآور شد: بايد در اقتصاد مقاومتي موضوع اقدام و عمل كه مورد تاكيد رهبري است مد نظر قرار گيرد چرا كه استقلال كشور به معني عدم وابستگي به خارج و توسعه و ترقي بيش از پيش است.

حجت الاسلام موسوي به نقش اساتيد و فرهنگيان و دانشجويان در توليد علم و توجه به منويات رهبري اشاره كرد و گفت: اين قشر رسالتي سنگين بر دوش دارند كه بايد به نوبه ي خود به اين رسالت و وظيفه توجه جدي داشته باشند.
در اين آيين از اساتيد دانشگاه علمي كاربردي دهلران با اهداي لوح تقدير شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار