نگاهی به مهمترین مواضع سیاسی ائمه جمعه استان:
مهمترین موضوعات سیاسی روز که در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد، مسائلی از جمله دفاع از قدرت و عظمت سپاه،لزوم اقتدار دولت در سیاست خارجی ، ولایت مداری مردم و مسئولین و ...بود
کد خبر: ۲۲۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 06 May 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین  اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه از این پس مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
تداوم سخنان این‌چنینی رئیس‌جمهور، اولین دولت 4 ساله را رقم می‌زند
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در ابتدای خطبه دوم گفت: متاسفانه در طول دولت تدبیر و امید در بعضی موارد شاهد سخنان ناثوابی از رئیس جمهور بودیم که بعضا با فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در تعارض بود همانند حمله به نظارت استصوابی شورای نگهبان، حمله به مخالفان برجام با انگ افراطی که بعضا با واکنش سریع رهبری معظم انقلاب مواجه بود، با سخنان در بحث منبرها و تریبون‌های یک طرفه یا نقش حکومت در بهشتی کرد مردم و اخیرا صحبت رئیس جمهور در ترویج زبان کفر و الحاد و روباه پیرانگلیس خبیث مناسب نبود که متاسفانه از انتخاب مشاوران که این گونه اظهار نظرها متوجه مشاوران رئیس جمهور است این گونه صحبت‌ها ناشکری و ناسپاسی نسبت به حمایت‌های مقام معظم رهبری است.

صلواتی خاطرنشان کرد: مشکل همه کسانی که در تاریخ سقوط کردند این بود که در برابر ولی خدا قد علم کردند و هرکس در برابر حجت خدا بایستد به زمین خواهد خورد و در تاریخ 37 ساله انقلاب بارها شاهد بودیم که کسانیکه در مقابل حجت خدا ایستادند سقوط کردند و برای همیشه مورد تنفر ملت انقلابی قرار گرفتند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه ما دولت را دوست داریم و آرزوی توفیق دولت را خواهانیم اضافه کرد: اما صحبت‌های رئیس جمهور باعث ناامیدی جریان انقلابی کشور می‌شود.

امام جمعه قلعه رئیسی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ترویج بدون برنامه‌ریزی زبان انگلیسی کار ناشایستی است و انتظار بود رئیس جمهور به فکر علاج و چاره بودند.

وی یادآور شد: نمی‌شود با زبان گفت مقام معظم رهبری و در عمل و بیان مواضع با بیانات رهبری در تعارض باشد مردم انقلابی انتظار دارند رئیس جمهور مشاوران انقلابی داشته باشد و انقلابی بیان موضع کند.

صلواتی با بیان اینکه اگر چنین سخنان رئیس جمهور ادامه داشته باشد مردم انقلابی و ولایی ما شاهد اولین دولت چهارساله کشور هستند تصریح کرد: اگر این روال تداوم داشته باشد قطعا ملت در آینده شاهد رئیس‌جمهور چهارساله خواهند بود.
مسئولان مقتدرانه برخورد کنند تا شاهد اینگونه غلط‌ ها نباشیم
حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چرام گفت: به کوری چشم بدخواهان و دشمنان، تا انقلاب هست سپاه نیز با قدرت و عظمت خواهد بود و اجازه تعرض به انقلاب و دستاوردهای آن را نخواهد داد.
وی در ادامه با شاره به طرح کنگره آمریکا مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی حق برگزاری رزمایش در خلیج فارس را ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه باعث شده سران استکبار اینگونه یاوه‌گویی کنند، نشان از قدرت و اقتدار ملی نیروهای مسلح ما است.
طزری با اظهار تاسف از اینکه عده‌ای گمان می‌کنند که اگر از سر لطف و با احترام با دشمن وارد مذاکره شوند، دشمن از گزافه‌گویی دست برمی‌دارد، عنوان داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری این کار موجب پر رو شدن دشمن می‌شود که ما نیز امروز شاهد آن هستیم.
امام جمعه چرام ادامه داد: مسئولان کشور باید با زبان اقتدار با دشمن مواجه شوند تا شاهد اینگونه غلط‌ها از سوی دشمن نباشیم.
وی گفت: منطقه خلیج فارس و سواحل آن متعلق به کشور ما و جزء خاک ماست، بنابراین هر اقدامی که خود صلاح بدانیم انجام خواهیم داد و اجازه تعرض به این آب‌ها را به کسی نخواهیم داد و هرکسی بخواهد خلیج فارس را ناامن کند، باید بداند با جواب مقتدرانه و دندان‌شکن جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
ولایت مداری به گفتن کلمه ولایت به تنهایی نیست
امام جمعه شهرستان لنده به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان اشاره کرد وگفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راه حل های اساسی برای نجات اقتصاد ما است به طوری که اگر کالایی مشابه داخلی دارد نیازی به واردات آن به کشور نیست.
وی گفت: مسئله قاچاق یکی از مهمترین مسائلی است که مقام معظم رهبری به طور مداوم بر اهمیت مبارزه با آن تاکید دارند.
کیانی اصل خاطرنشان کرد: تربیت صحیح اسلامی در مدارس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که لازم است مسئولان در مدارس به آن توجه کافی داشته باشند.
وی گفت: دام های تنیده شده دشمنان در مدارس و مهدکودک ها می باسیت با عزم راسخ و انقلابی دبیران مومن و حزب اللهی از هم گسسته شوند.
امام جمعه شهرستان لنده ضمن اشاره به بحث ولایت مداری زبانی برخی از مسئولان گفت: ولایت مداری به گفتن کلمه ولایت به تنهایی نیست بلکه در عمل نیز باید پیرو ولایت فقیه باشیم و آن را با عمل خویش به فرمایشات ولی فقیه به اثبات برسانیم.
وی به ولایت مداری مردم اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی یک لحظه از ولایت جدا نبوده و نخواهد بود و در تمام صحنه ها سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در عمل ولایتمداری خویش را به اثبات رسانیده اند.
کیانی اصل تاکید کرد: مسئولان بصیریت خود را در مقابل فرمایشات ولی فقیه زمان خویش بالاببرند تا بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه روز افزون قدم بردارند.
تمام تلاش دشمن جدا کردن مردم از ولایت است
امام جمعه موقت دهدشت گفت: سپاه پاسداران شجره طیبه‌ای است که امام بزرگوار برای حفاظت از نظام و کشور غرس کرد تا در برابر دشمنان دینی استقامت کنند و امروز سپاه پاسداران خار در چشم دشمنان نظام است.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با تبیین جایگاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: جایگاه آن حضرت در میان شهدا آنقدر مهم و رفیع است که در قیامت همه شهدا به درجه‌اش غبطه می‌خورند.
تقوی با بیان اینکه در مبارزه با دشمن و ایستادگی در مقابل توطئه‌ها باید از ائمه و اولیای الهی بیاموزیم، تصریح کرد: هر کس امروز چشم و گوش خود را باز کند می‌فهمد آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث تمام تلاششان بر این است که مردم را از ولایت جدا کنند.
وی افزود: اختلاف‌افکنی و جدایی مردم و مسئولان، از دیگر اهداف استکبار جنایتکار است و تنها راه مقابله با شیاطین و دشمنان نظام حفظ وحدت و تبعیت از اولی‌الامر است که رمز پیروزی ملت ایران در طول ۳۷ سال این بوده است.
عیسی به دین خود موسی به دین خود اصطلاح غلطی است
امام جمعه گچساران با بیان اینکه اگر دشمنان می‌توانستند آسیبی به ما برسانند تاکنون انجام داده بودند، تصریح کرد: دشمنان ما نمی‌توانند کاری بکنند زیرا تکیه گاه ما خداوند تبارک و تعالی بوده و تا زمانی که ایمان و اعتقادات قوی داشته باشیم و در چارچوب دستورات خداوند عمل کنیم قدرتمند هستیم.
حجازی با تأکید بر اینکه قدرت خداوند متعال و سبحان از همه بیشتر بوده است، عنوان کرد: دشمنان به دنبال این بوده که اعتقادات و باورهای دینی را از نوجوانان و جوانان ما جدا کند.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه مسئولان حق ندارند پول بیت المال را هرگونه دوست دارند هزینه کنند، گفت: مجوز ادارات و نهادها در شهرستان برای برگزاری جشن باید تابع موازین شرع مقدس اسلام باشد.
وی ضمن انتقاد از برخی عبارات از جمله «عیسی به دین خود موسی به دین خود» یادآور شد: این عبارات و اصطلاحات غلط است، زیرا ما تنها یک دین داریم و آن اسلام است.
حجازی بیان کرد: در خصوص مبانی دینی نباید بی‌تفاوت بود، زیرا توجه به مبانی اخلاقی و اجتماعی دین اسلام سبب رشد و ترقی جامعه می‌شود.
حجازی ادامه داد: مقام معظم رهبری سپاه پاسداران که خار چشم دشمنان نظام است، را مأمور بسیج سازندگی کردند که خدمات بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف با این رویکرد انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار