معاون ورزش و جوانان مازندران
معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه بودجه کل امور جوانان حدود 8 میلیارد تومان است که مبلغ بودجه برای مازندران 220 میلیون تومان در نظر گرفته شد، گفت: امسال بودجه مازندران در امر جوانان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الله حیدری در ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با اشاره به اینکه مسئولان باید در حوزه جوانان جدیت ویژه‌ای از خود نشان دهند، اظهار کرد: در راس ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها استاندار جای دارد و رئیس این ستاد در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته برنامه‌های عملیاتی زیادی در ستاد ساماندهی امور جوانان اجرا شد، افزود: امسال نیز برنامه‌های مدون طراحی شده و در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور تاکیدات زیادی در حوزه جوانان و توجه به آنها دارند، بیان کرد: باید وجود جوانان در جامعه فرصت تلقی شود نه اینکه به آنها به عنوان تهدید نگریسته شود.

حیدری با اعلام اینکه تعداد ازدواج در جامعه رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: باید با عملیات اجرایی در کمیته تخصصی اقدامات اساسی صورت گیرد و از کارشناسان خبره به‌کارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه موارد مطرح شده در کمیته‌های تخصصی امور جوانان در ستاد ساماندهی به عنوان پیشنهاد بیان شود، گفت: باید جلسات امور جوانان دارای نتیجه باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با نارضایتی از فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آمل در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در ساماندهی امور جوانان نه تنها اداره ورزش و جوانان بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها موظفند وارد میدان شوند.

این مسئول با اشاره به‌کارگیری دانشگاهیان و استفاده از کارهای پژوهشی در زمینه جوانان، اظهار کرد: باید همه مسئولان برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج گام بر دارند.

حیدری با اشاره به وقوع 29 هزار و 443 ازدواج در سال 1393، ادامه داد: در این مدت 7 هزار و 354 طلاق ثبت شد که در آن نسبت طلاق به ازدواج 25 درصد بوده است، همچنین 25 هزار و 900 مورد ازدواج در سال گذشته ثبت شد که نسبت طلاق به ازدواج 28 درصد بوده است.

وی با اعلام اینکه براساس سرشماری نفوس مسکن نرخ بیکاری تا سال 1390 بیش از 11 درصد در بین جوانان بود، ادامه داد: این آمار در مجموع نزدیک به 23 درصد اعلام شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با تأکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت در مازندران در سال 1390 بیش از 35 درصد بوده است، اظهار کرد: باید آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند شناسایی و رفع آن اقدام شود.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن هفته جوان، ادامه داد: برگزاری جشن روز جوان، برپایی مراسم شاد و مفرح، برگزاری آئین ازدواج 100 زوج جوان در چهارم خرداد امسال با همکاری همه دستگاه‌های مازندران، تجلیل از جوانان برتر و کارمندان جوان ادارات، انجام تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدای جوان، ارائه خدمات ورزشی به صورت رایگان و تخفیف ویژه به جوانان بخشی از برنامه‌ها است.

حیدری با اعلام اینکه بودجه کل امور جوانان حدود 8 میلیارد تومان است که مبلغ بودجه برای مازندران 220 میلیون تومان است، یادآور شد: امسال بودجه مازندران در امر جوانان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه 22 دستگاه در امر ساماندهی امور جوانان دخالت دارند، گفت: دستگاه ورزش و جوانان یک نهاد هماهنگ‌کننده در زمینه امور جوانان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار