امام جمعه چرام گفت: وظیفه معلمان بیمه کردن دانش‌آموزان در مقابل شبیخون فرهنگی است.
کد خبر: ۲۲۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 02 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، به مناسبت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم، رئیس آموزش و پرورش و همراه با جمعی از معلمان نمونه چرام با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در این دیدار، ضمن تبریک این روز به فرهنگیان، معلمی را دارای ویژگی‌هایی دانست که در مشاغل دیگر وجود ندارد و اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌ها ارتباط معلم با روح و روان دانش‌آموز است که این امر در مشاغل دیگر نیست.

امام جمعه چرام با بیان اینکه کار معلم از همین جهت اهمیت پیدا می‌کند، عنوان داشت: اگر معلم توانست در روح و جان دانش‌آموز تاثیر بگذارد، دنیا و آخرت او را تامین کرده است.

وی افزود: قوام و اساس یک جامعه بستگی به نوع تربیت افراد آن جامعه دارد که اگر معلم به وظیفه خود عمل کرده باشد می‌توان گفت جامعه مطمئنی خواهیم داشت.

طزری اضافه کرد: اگر امام راحل فرمودند«معلمی شغل انبیاست» از این جهت بود که معلم باید انسان‌ها را همانند انبیا تربیت کند و لازمه این کار آن است که معلم خود تربیت شده باشد.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: اگر معلمی توانست دانش‌آموزی را با دین آشنا و او را تربیت و استعدادهای او را شکوفا کند، به وظیفه خود عمل کرده است و اگر فقط بحث آموزش علوم روز مطرح باشد معلمی با شغل‌های دیگر فرقی ندارد.

وی با اشاره به شخصیت شهید مطهری، آگاه بودن وی به مشکلات روز آن زمان و عالم بودن به جواب آنها را از خصوصیات بارز شهید دانست و خاطرنشان کرد: معلمان امروز هم باید بدانند که دشمنان با تهاجم و رخنه فرهنگی در حال ربودن افکار جوانان ما هستند و باید آنان را در مقابل این تهاجم و شبیخون بیمه کرد.

طزری ادامه داد: معلمی شغل نیست بلکه هنر و عشق است، معلم با موجود دارای شعور و روح سر و کار دارد و گفتار معلم می‌تواند آینده دانش‌آموز را ترسیم کند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین وسعت را هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه کاری دارد، گفت: کار تربیت تعطیل بردار نیست و به یک موقعیت خاص هم تعلق ندارد، کار معلم جنگ است، جنگ با جهل و بی‌سوادی، جنگ در میدان نبرد، هر گاه دشمن حمله کند.

وی با اشاره به این مطلب که آنچه به معلم قداست می‌بخشد تلاش و کوشش او در جهت تربیت و آموزش علوم دینی است، گفت: معلم علاوه بر اینکه آموزش می‌دهد، نفوس آماده دانش اموزان را با فرهنگ غنی اسلام آشنا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار