مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: مازندران مقام سوم دیابت در کشور را دارد و بیش از 100 هزارنفر در این استان به این بیماری مبتلا هستند و در شهرستان نکا نیز حدود 10 درصد از جمعیت این شهرستان از بیماری دیابت رنج می‌برند.
کد خبر: ۲۲۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 27 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل محمودیان در حاشیه برگزاری پیاده‌روی خانوادگی کارکنان شبکه بهداشت و درمان نکا اظهار کرد: همایش پیاده‌روی امروز با هدف مبارزه با دیابت، چاقی و حفظ سلامت برگزار شد تا با ارائه آموزش‌های لازم و غذای سالم، الگوی مناسبی برای فرزندانمان باشیم.

وی با اعلام اینکه ورزش و تحرک بدنی یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از دیابت است، افزود: براساس کارشناسی‌های انجام شده به ازای هر یک کیلوگرم اضافه‌ وزن، خطر مبتلا شدن به دیابت بیش از 7 درصد افزایش پیدا می‌کند که پیاده‌روی یکی از راه‌های مهم مقابله با چاقی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با تاکید بر خوردن صبحانه سالم و در دستور کار قرار دادن آن توسط اقشار مختلف مردم، یادآور شد: خوردن صبحانه سالم از چاقی و اضافه‌ وزن جلوگیری می‌کند که منظور از صبحانه کامل مواد شیرین و به عنوان مثال کلوچه و امثال آن نیست، بلکه باید موادی مصرف شود که مقوی و انرژی‌زا بوده و غلات، لبنیات و میوه در صبحانه سالم مورد توجه قرار گیرد.

محمودیان همچنین با اشاره به آمار شهرستان نکا و بیان اینکه 93 درصد جمعیت روستایی نکا در طرح غربالگری دیابت و فشارخون قرار گرفتند، گفت: از این جمعیت، 9 درصد از افراد بالای 30 سال روستایی نکا، دچار بیماری دیابت بوده و یا اینکه در طرح غربالگری جدید شناسایی شدند که این جمعیت باید با کنترل بیماری، سلامت خود را افزایش دهند.

وی رعایت وزن، جلوگیری از چاقی و رعایت رژیم غذایی سالم را در کنار پیاده‌روی از مولفه‌های مهم برای زندگی سالم و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: پیاده‌روی دست‌کم پنج روز در هفته و به مدت نیم ساعت، از نکات مهم در حفظ سلامت است که مورد تاکید قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اعلام اینکه کشور ما از جمله کشورهایی است که دارای بیشترین رشد دیابت در جهان است و مازندارن نیز از جمله استان‌های دارای رتبه اول تا سوم در بیماری‌های دیابت و قلبی و عروقی است لذا کنترل و رعایت موارد قابل پیشگیری در این بیماری‌های غیرواگیر باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودیان ادامه داد: مازندران مقام سوم دیابت در کشور را دارد و بیش از 100 هزار نفر در این استان به این بیماری مبتلا هستند و در شهرستان نکا نیز حدود 10 درصد از جمعیت این شهرستان از بیماری دیابت رنج می‌برند که می‌توان با رعایت رژیم غذایی سالم، دوری از مصرف سیگار و الکل، پیاده‌روی و ورزش، مراقبت از وزن و جلوگیری از چاقی، کنترل منظم قندخون و دوری از استرس این بیماری خاموش را کنترل کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی کارکنان بهداشت و درمان نکا با همکاری نیروی انتظامی و اداره ورزش و امور جوانان، گفت: در این همایش علاوه بر تاکید بر مبارزه با دیابت و چاقی و حفظ سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، صرف صبحانه و میان‌وعده سالم، برپایی ایستگاه سلامت و تست قند خون و فشار خون رایگان و تجلیل از شرکت‌کنندگان این همایش از جمله برنامه‌های نیم‌روزی در این همایش است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار