رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: طرح غربالگری دیابت، فشار خون و افزایش وزن با مشارکت بیمارستان کیش، کلینیک امام علی(ع) و مرکز توسعه سلامت کیش به صورت رایگان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۱۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 24 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا رضانیا اظهار کرد: در طول هفته سلامت برنامه‌هایی از قبیل مسابقات مختلف ورزشی از جمله همایش دوچرخه‌سواری با هدف ترویج فرهنگ ورزش، عیادت از بیماران، کلاس‌های آموزشی در مدارس و مسابقه نقاشی از سوی مرکز توسعه سلامت کیش در حال برگزاری است.

وی افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت بیشتر فعالیت‌ها بر روی بیماری‌های غیرواگیر متمرکز شده است؛ در همین راستا سال گذشته دو پایگاه سلامت جامعه در کمپ سحر و شهرک صدف راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اضافه کرد: در پایگاه‌های مرکز سلامت جامعه بوعلی، کمپ سحر و شهرک صدف، مراقبت‎های نظام‌یافته کاملی در خصوص بیماری‌های غیرواگیر از جمله غربالگری بیماری دیابت، کنترل فشار خون، افزایش وزن، مشاوره تغذیه و بهداشت روان و نیز خدمات سلامت خانواده ارائه می‌شود.

رضانیا تصریح کرد: در سال 94 در حوزه بهداشت دهان و دندان تمامی دانش‎آموزان را مورد معاینه قرار دادیم و در مرحله نخست وارنیش‌فلوراید برای 4 هزار و 700 دانش‌آموز در سال 94 انجام شد و از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز مرحله دوم این طرح در مدارس آغاز شده است.
   
وی در ارتباط با برنامه‌های آتی این مرکز در سال 95 گفت: در حوزه بهداشت محیط کار و بهداشت مدارس پایگاه‌های سلامت تقویت می‌شود و به‌زودی فراخوان جذب نیرو از طریق واگذاری به بخش خصوصی انجام خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار