کد خبر: ۲۱۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 16 April 2016


استاندار البرز با تاكيد براينكه در بحث كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مواد مخدر سكونتگاه هاي غيررسمي يكي از مصاديق بارز دراين زمينه است، گفت: طرح مطالعاتي اين نوع سكونتگاهها در اين استان به شوراي اجتماعي كشور ارائه شده است.

به گزارش ايرنا ، سيد حميد طهائي روز شنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان البرز خطاب به اعضاي اين شورا افزود: يكي از مسائل اجتماعي، آسيب هايي است كه تحت عنوان ناهنجاري هاي اجتماعي به ويژه در سكونتگاه هاي غير رسمي مشهود بوده و توانمندسازي جامعه در مقابله با تهديدهاي اجتماعي از عمده رويكردها در اجراي برنامه ها بايد قرار گيرد.

وي ادامه داد: ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان در كاهش اعتياد و آثار ناشي از آن، طرح و برنامه عملياتي مي خواهد و تفاوتي كه در برنامه امسال نسبت به سال قبل داريم آن است كه فراتر از ادوار گذشته بايد در حوزه اجرا و عمل همگي ورود پيدا كنند.

طهائي با تأكيد بر اينكه در بحث مبارزه با مواد مخدر همه ارگان ها و نهادها مسئوليت دارند، افزود: راهكار حل بسياري از مسائل و مشكلات پديده هاي ناشي ازمصرف مواد مخدر را بايد در جلسات شوراي اجتماعي استان پيدا كرد.

وي خاطرنشان كرد: در بحث فرهنگسازي تنها به سازمان و دستگاهي خاص اكتفا نكرد بلكه تمام ادارات، سازمانها و نهادها اعم از شهرداري ها در بحث بازسازي مناطق حاشيه نشين، اداره كل تربيت بدني در فرهنگسازي به نوعي در كار دخيل هستند و اين انتظار وجود دارد كه طرح هاي عملياتي خود را در مناطق حاشيه نشين اجرايي كنند.

استاندار البرز گفت: عزم ستاد فرماندهي استان در اين بخش جدي است و با دريافت دستورالعمل ستادي در شوراي اجتماعي برنامه ها بايد اجرايي شده و به فراخور آن در شهرستانها نيز توسط فرمانداران كار انجام شود.

وي اضافه كرد: خوشبختانه فضاي وحدت بخشي در استان وجود دارد و در اين شرايط مي توان تلاش هاي مستمر و گام هاي عملياتي به منصه ظهور رساند.

استاندار البرز در ادامه فعال شدن سمن ها و بكارگيري مشاركت مردم در اجراي طرح ها و برنامه ها مهم خواند و ادامه داد: گاهي اوقات با مشاركت گرفتن از خود افرادي كه در اين بحث نيازمند كمك رساني هستند و مشاركت دادن آنها در پاكسازي و اقدامات فرهنگي مشابه مي تواند نوعي حركت عملياتي براي رفع معضل اعتياد در جامعه باشد.

وي نقش نهادهاي حمايتي را نيز موثر دانست و افزود: تقويت پايگاه هاي بسيج، سپاه، كانون هاي مساجد، سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري ها براي اقدامات مشترك و اجراي مأموريت هاي ويژه مي تواند ما به اهداف كلي نزديك تر سازد.

طهائي در ادامه با تأكيد بر اينكه اردوگاه مراقبتي يكي از الزامات استان در بحث مبارزه با مواد مخدر و كاهش آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شود، گفت: اقدامات لازم جهت اختصاص زمين اين اردوگاه انجام شده و با تحويل آن بخشي از مسائل مرتفع خواهد شد.

استاندار البرز ياد آورشد: تمام قوا با هماهنگي در جهت تحقق نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري عزم خود را جزم داشته اند تا در مباحث اقتصادي نيز راهبردهاي ابلاغي محقق شود، قطع به يقين در اين فضاي وحدت بخش مي توان به بسياري از افق هاي فرا روي دست يافت و انتظار مي رود با تلاش اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در استان تا پايان سال كارنامه قابل قبولي در اين حوزه ارائه شود.

وي تاكيد كرد: تفاوتي كه بين برنامه هاي امسال نسبت به گذشته وجود دارد اين است كه با ارائه دستور العمل ستاد اقتصاد مقاومتي جهت تحقق اولويت ها بايد طرح و برنامه داشت و فراتر از قبل در اجرا و عمل ورود پيدا كرد.

استاندار البرز مسئولان را بر لزوم جهشي شتابان در برداشتن گام هاي عملياتي موظف دانست و اظهار كرد: امسال از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است، بنابراين تمامي گام ها بايد بر مدار اقدام و عمل برداشته و تنها به برگزاري جلسات اكتفا نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار