منصور صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمار 99 درصدی بهره مندی خانواده های شهری از گاز طبیعی لوله كشی شده، برنامه ریزی های ویژه ای در راستای بهره مندی بیشتر روستاییان از گاز در استان در سال گذشته صورت گرفت كه انجام 960 كیلومتر شبكه گذاری و بهره مندی 74 روستای استان بخشی از فعالیت های پارسال در این خصوص است.

وی با اشاره به بهره مندی 466 روستای استان از نعمت گاز طبیعی لوله كشی شده اضافه كرد: علاوه بر این، عملیات گازكشی به 346 روستای آذربایجان غربی نیز در حال اجراست كه امیدواریم تعداد زیادی از آنها امسال به بهره برداری برسد.

وی از انجام شبكه گذاری 240 كیلومتری گاز طبیعی در شهرها و مناطق صنعتی آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد و اظهار كرد: در سال 94 افزون بر 17 هزار انشعاب جدید در استان نصب و 45 هزار مشترك جدید پذیرش شد.

مدیرعامل شركت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: با نصب این تعداد انشعاب و پذیرش مشترك های جدید، تعداد انشعاب های موجود استان به 346 هزار مورد و تعداد مشتركان نیز به 767 هزار مشترك رسید.

صادقیان گفت: در حال حاضر 34 شهر از 42 شهر آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند است و عملیات گازرسانی به سه شهر، اجرای خطوط انتقال دو شهر و مطالعه گازرسانی به سه شهر دیگر در دست اجراست.

مدیرعامل شركت گاز استان آذربایجان غربی بیان كرد: 99 درصد خانوار شهری و 38 درصد خانوار روستایی استان در حال حاضر از نعمت گاز بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در سال های گذشته یكی از استان های محروم در بخش گازرسانی روستایی كشور بود ولی در سال های 93 و 94 جهش قابل توجهی در این بخش اتفاق افتاد.

این استان دو هزار و 800 آبادی و روستا دارد كه از این تعداد نزدیك به دو هزار روستا بالای 20 خانوار است.