کد خبر: ۲۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 12 April 2016


مديركل دامپزشكي استان البرز از دامداران خواست در فاز بعدي واكسيناسيون تب برفكي براساس سويه ي پيشنهادي توسط سازمان دامپزشكي، دام هاي خود را مايه كوبي كنند.

به گزارش ايرنا، علي اصغر شريفي روز دوشنبه در همايش تشكل هاي بخش كشاورزي با موضوع اقتصاد مقاومتي كه در مركز آموزش تعاون روستائي استان برگزار شد، افزود: دامداران ما را ياري رسانند كه در اولين فاز واكسيناسيون دام ها كه در ارديبهشت ماه اجرا مي شود بتوانيم پوشش 100 درصدي داشته باشيم.

وي اظهار داشت: دامپزشكي استان با توجه به وظايفش در سال گذشته و عليرغم مشكلات توانست تا حد زيادي كنترل بيماري هاي دامي را داشته باشد.

وي به واكسيناسيون تب برفكي دام ها در سال 93 اشاره كرد و گفت: در آن سال واكسن تب برفكي مريال كه يك واكسن خارجي بود در بازار وجود داشت كه بايد توسط دامداران خريداري مي شد ولي در سال گذشته دامداران منتظر دريافت واكسن ايراني به صورت رايگان بودند در حاليكه اين واكسن ها نيز بايد خريداري مي شد و با تزريق اين واكسن ها بازهم تلفاتي را شاهد بوديم.

وي با اشاره به اينكه به صورت مرتب سويه ي بيماري تب برفكي در حال تغيير است، افزود: اكنون در بعضي از استان ها اين بيماري شايع است ولي در استان البرز چندان شايع نيست.

شريفي به دامداران توصيه كرد كه بر اساس سويه ي بيماري كه توسط دامپزشكان قابل تشخيص است، واكسن را تزريق كنند كه در غيراينصورت با تلفات مواجه مي شوند.

وي با يادآوري اينكه واكسيناسيون تب برفكي در دام هاي سبك و سنگين در استان به صورت 100 درصدي انجام شده، گفت: در حال حاضر درگيري حاد تب برفكي در دام ها نداريم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار