پلیس اعم از انتظامی و راهنمایی در تعطیلات نوروز از نیروهای پرکار در میان ارگان های خدمات رسان هستند و پلیس راه استان کرمانشاه نیز برای فراهم کردن بستری امن و سفری ایمن در جاده های استان، تدابیری اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۲۰۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 19 March 2016
پلیس اعم از انتظامی و راهنمایی در تعطیلات نوروز از نیروهای پرکار در میان ارگان های خدمات رسان هستند و پلیس راه استان کرمانشاه نیز برای فراهم کردن بستری امن و سفری ایمن در جاده های استان، تدابیری اتخاذ کرده است.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: پلیس راه با هماهنگی هلال احمر، راهداری و اورژانس تمام تلاش خود را برای کمک به تردد خودرو در جاده های استان به کار می گیرد.

سرهنگ محمد مرادی، ادامه داد: در ایام نوروز بیش از 60 تیم محسوس و 30 تیم نامحسوس پلیس راه در جاده های استان حضور دارند و بر تردد خودروها نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه پلیس از همه ظرفیت های دوربینی خود استفاده می کند، گفت: برای نظارت بهینه بر تردد خوردوها و جلوگیری از حوادث احتمالی، دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان نصب شده است.

مرادی با اشاره به کاهش 38 درصدی تلفات جاده ای در سال 94، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این آمار را امسال نیز کاهش دهیم.

وی از رانندگان خواست که در طول سفر ضمن رعایت فاصله مجاز از انجام حرکات پر خطر و حرکت با سرعت بالا پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد در جاده ها را دارند باید حتما با تجهیزات کامل راهی سفر شوند و از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی، پر بودن باک بنزین را یکی از نکات ضروری برای سفر دانست و گفت: کسانی که قصد مسافرت دارند باید لباس گرم و غذا نیز به همراه خود داشته باشند.

وی از رانندگان خواست که با ماموران پلیس راه در طول مسیر همکاری کنند و در صورت مسدود بودن مسیری اصرار به عبور از آن نداشته باشند.

مرادی به محدودیت های ترافیکی جاده های استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، تردد انواع تریلر و کامیون در محور اسلام آباد به پلدختر در روزهای 27، 28 و 29 اسفند سال 1394 و 12 و 13 فروردین سال 1395 از ساعت هفت صبح تا ساعت 24 ممنوع است.

وی افزود: همچنین تردد خودروهای تریلر حاوی مواد سوختی از ساعت هفت صبح روز 26 اسفند سال 1394 تا ساعت 24 روز ششم فروردین در جاده های استان کرمانشاه ممنوع است.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه، افزود: همچنین از ساعت هفت صبح روز 12 فروردین ماه تا ساعت 24 روز چهاردهم فروردین، ورود خودروهای مذکور از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع است.

مرادی عنوان کرد: این خودروها در سایر ایام نوروز نیز تنها روزانه مجاز به تردد هستند و شب ها باید در محل های ایمن بین راهی توقف کنند.

بر اساس اعلام مسئولان، تلفات جاده ای در نوروز 94 استان کرمانشاه نسبت به سال قبل از آن 64 درصد کاهش یافت.

ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی نیز عامل بیشترین سوانح خودرویی در جاده های استان کرمانشاه (در نوروز گذشته) اعلام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار