رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: 27 منطقه هدف گردشگری و سیاحتی و زیارتی در این استان شناسایی شده است که پلیس راه برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی این مناطق اقدامات لازم را انجام می دهد.
کد خبر: ۱۹۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 16 March 2016

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: 27 منطقه هدف گردشگری و سیاحتی و زیارتی در این استان شناسایی شده است که پلیس راه برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی این مناطق اقدامات لازم را انجام می دهد.

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محسن ناصری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: دوربین های کنترل تخلف سرعت نیز در جاده های ارتباطی استان فعال شده و بیشتر این جاده ها تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف است.
وی با بیان اینکه این دوربین ها به صورت لحظه ای تخلفات را ثبت می کنند، افزود: پلیس به دنبال ثبت تخلف و جریمه کردن نیست بلکه به دنبال حفظ جان مردم و کاهش تخلفات هست که امیدواریم در ایام تعطیلات نوروز شاهد هیچگونه تخلفی نباشیم.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: پلیس با رانندگانی که همزمان دو تخلف حادثه ساز را مرتکب شوند با جدیت برخورد می کند و خودروهای آنها به مدت 72 ساعت در محل پلیس راه های استان توقیف می شود.
سرهنگ ناصری تاکید کرد: 15 هزار کتابچه آموزشی ترافیکی با همکاری پلیس راهور استان تهیه شده که در جاده های ارتباطی استان و همچنین مسیرهای منتهی به محل های گردشگری توزیع می شود.
وی گفت: طرح ایمن سازی جاده های مواصلاتی استان با همکاری معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و هلال احمر از روز 27 اسفند در استان ایلام آغاز می شود.
به گفته وی، در این طرح پل ها و محل هایی که حفاظ نداشته اند به صورت موقت با دپوی خاک ایمن شده تا از سقوط احتمالی خودروها جلوگیری شود.
ناصری ادامه داد: پردتردد ترین جاده مواصلاتی در این استان طی سال 94 مسیر ایلام به مهران بود که در برخی ایام سال همچون روزهای منتهی به اربعین حسینی روزانه بیش از 16 هزار تردد در این جاده ثبت شده است.
وی افزود: حادثه خیز ترین جاده ارتباطی در میان جاده های مواصلاتی استان نیز همین مسیر ایلام - مهران و بالعکس است به طوری که در ایام نوروز سال گذشته 16 درصد حوادث جاده ای در این جاده رخ داده شده است.
سرهنگ ناصری با اشاره به کاهش پنج درصدی تصادفات فوتی در جاده های ارتباطی استان ایلام طی 11 ماه از سال جاری اضافه کرد: طی این مدت تعداد متوفیان این حوادث هشت درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: 40 گروه پلیس راه از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین 95 در قالب طرح نوروزی برای نظارت بر تردد خودروها و سفرهای نوروزی در راه های این استان مستقر شده اند این گروه ها با تجهیزات کامل خودرویی و انسانی در ایام نوروز آمد و شد وسایل نقلیه را رصد می کنند.
سرهنگ ناصری گفت: با توجه به بارندگی های مناسب روزهای گذشته بیشتر مناطق استان از طبیعت زیبا و چشم نوازی برخوردار است که همین موضوع می تواند در افزایش ترددها و تصادفات جاده ای نیز در روزهای آینده موثر باشد، بنابراین مسافران از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بشدت پرهیز کنند چرا که بر اساس بررسی ها، عامل اصلی واژگون شدن خودروها در نتیجه خواب آلودگی رانندگان است.
وی همچنین با اشاره به دو طرفه بودن بیشتر جاده های ارتباطی استان ایلام، از رانندگان خواست از سبقت های غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز به شدت پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی در ایام تعطیلات نوروز 95 نباشیم.
ناصری خاطر نشان کرد: بیش از 100 نقطه حادثه ساز طی سال های اخیر در استان شناسایی شده که بخش قابل توجهی از این نقاط تاکنون ایمن سازی شده و هم اکنون 26 نقطه در جاده های مواصلاتی استان باقی مانده که امیدواریم طی سال آینده این نقاط نیز رفع نقص شوند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار