فرماندار نیر از برگزاری جشنواره عسل در این شهر در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹ 15 March 2016

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده گفت: این جشنواره تیرماه سال آینده با هدف معرفی قابلیت های بخش کشاورزی و عرضه با کیفیت محصولات این بخش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزار می شود.
او با اشاره به شهرت کره ، سر شیر و عسل نیر در بازارهای مصرف کشور اظهار کرد: برای برگزاری مطلوب این جشنواره برنامه ریزی می شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت مقام زن بر لزوم افزایش آگاهی بانوان و خانواده ها از خطرات پیش روی جامعه به ویژه جوانان در مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
وی خواستار مشارکت جدی بانوان در مسائل مختلف از جمله حفظ محیط زیست ، ورزش های همگانی و اجرای برنامه مختلف ویژه بانوان
شد و افزود: مردم به ویژه بانوان باید در برنامه های مشارکتی حضور پر رنگ تری داشته باشند و این خود مستلزم افزایش روحیه مشارکت در بین مردم منطقه است.
نماینده شبکه بهداشت و درمان نیر هم دراین جلسه از اجرای طرح های مختلف غربالگری دیابت نوع دوم ، سرطان های شایع در بین زنان و پوکی استخوان در این شهرستان خبر داد و گفت: کارگاههای مختلفی از جمله کارگاه آموزشی بهداشت زنان ، فرزند پروری ، بیماری های مشترک انسان و دام مانند تب مالت با هدف آموزش و آگاهی بخشی به مردم و جامعه هدف اجرا می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
این شهرستان با داشتن مواهب طبیعی ، تنوع آب و هوایی ، چشمه ساران پرشمار ، دشت های پوشیده از لاله و باغات پر از گل ظرفیت بالقوه ای برای توسعه صنعت زنبورداری دارد و در تولید محصول عسل و از نظر راندمان تولید رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است. تعداد زنبورداران بومی وغیر بومی این شهرستان 224 نفر هستند که 34 هزار و 524 عدد کلنی دارند و این تعداد توانستند امسال بیش از یک هزار تن عسل تولید کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار