کد خبر: ۱۹۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان البرز از اجرای واکسیناسیون تب برفکی 350 هزار راس گوسفند در این استان به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان البرز، علیرضا جمالی گفت: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود بیماری تب برفکی در تعدادی از دامداری‌های استان، لازم دیدیم جهت جلوگیری از خسارت به صنعت دامپروری از اشاعه این بیماری جلوگیری کنیم.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و تأمین به موقع واکسن و همچنین هماهنگی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی با دامداران استان، فاز سوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی را با واکسن جدیدی که توسط مؤسسه رازی علیه سویه جدید ویروس این بیماری تولید شده بود، به مرحله اجرا درآوردیم.

جمالی با اشاره به اینکه تب برفکی یکی از مسری‌ترین و زیان‌بارترین بیماری های صنعت دامپروری است، گفت: اقدام سریع اداره کل دامپزشکی استان در واکسیناسیون قریب 100 هزار رأس گاو و گوساله در مدت زمان کمتر از یک ماه، ایمنیت لازم علیه بیماری تب برفکی را بوجود آورده و منجر به کنترل این بیماری در دامداری‌های استان شده است.

وی تصریح کرد: لذا با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط دامداران از بروز این بیماری در آینده می‌توان جلوگیری کرد.

جمالی ضمن اشاره مجدد به واکسیناسیون بیش از 350 هزار رأس گوسفند علیه این بیماری گفت: در سال جاری گزارش تأیید شده‌ای از این بیماری در گله‌های گوسفندی نداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سه فاز گاوداری‌ها و یک مرحله گوسفندی به صوت کاملا رایگان و با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار