مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه تقویت باورهای دینی بهترین راهبرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی است گفت: ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) مهم‌ترین راهبرد برای نجات نسل جوان از تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۱۹۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 06 March 2016
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شکری در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان سمنان در مجتمع ولایت سمنان با اشاره به اهمیت انتقال دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل‌های آینده اظهار داشت: اگرچه اقدامات زیادی برای شناساندن این ارزش‌ها به نسل جوان انجام‌شده است اما زمینه برای انجام کار بیشتر در این خصوص با برنامه‌های مختلف فرهنگی وجود دارد.

وی خواستار حضور پررنگ افراد خردمند، دلسوز و خلاق در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مذهبی شد و تصریح کرد: این مهم موجب کاربردی شدن برنامه‌ها و درنهایت رشد و پیشرفت جامعه دینی می‌شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان، ترویج فرهنگ حسینی و ائمه اطهار (ع) را مهم‌ترین راهبرد برای نجات نسل جوان از تهاجم فرهنگی دانست و افزود: این مهم باعث تداوم انقلاب اسلامی ایران شده است.

شکری با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی منجر به خودباوری جامعه شده است و این مسئله خود در شکل‌گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفاء می‌کند گفت: توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های بومی می‌تواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

وی بر ضرورت پربارتر شدن جلسات مذهبی بانوان تأکید کرد و گفت: این‌گونه جلسات می‌تواند زمینه تربیت اسلامی در اجتماع را با حضور مبلغان و اسلام شناسان در اجتماعات مذهبی بانوان برای نوجوانان و جوانان فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خاتمه ضمن اشاره به تأثیرگذاری مهم برگزاری مناسبت‌های مذهبی در جامعه خاطرنشان کرد: جلسات مذهبی ایجاد بسترهای مناسب تعلق اجتماعی و کاهش خشونت‌ها را در جامعه فراهم می‌کند.

در این جلسه از هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الحسین(ع)شهرستان مهدی‌شهر به‌عنوان هیئت نمونه و برتر استانی تقدیر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار