رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بازرسی پایان سال واحد های صنفی استان از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود، گفت: روزانه ۴۰۰ واحد صنعتی و صنفی استان بازدید می شوند.
کد خبر: ۱۹۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 02 March 2016
بهروز اسودی صبح چهارشنبه در خلال جلسه کارگروه نظارت بر بازار شب عید، واحدهای تولیدی و تخلفات صنفی استان سمنان با بیان اینکه طرح بازرسی بازار شب عید اصناف با همکاری اتاق اصناف و نهادهای ذیربط انجام می پذیرد، ابراز داشت: این بازرسی ها در روزهای پایانی سال که تب خرید بازار بیش از هر زمان دیگری است توسط کارشناسان، ناظران افتخاری و بازرسان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

وی درباره چرایی اجرای طرح بازرسی نیز گفت: لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین پوشش فعالیت های نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان را برآن داشت تا در اجرای طرح نظارت بر عرضه کالا مانند سال های گذشته اهتمام ویژه داشته باشد.

 ۱۲۴منتظر شنیدن شکایات مردمی از اصناف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره کیفیت اجرای طرح نظارت بر عرضه محصولات شب عید هم گفت: وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را به صورت ویژه و شبانه روزی در این طرح، توسط ۵۵ بازرس، ناظر و کارشناس رصد خواهند شد و با هرگونه تخلف اعم از تغییر شیفت، عدم انجام تعهدات، بهای گزاف و ... برخورد خواهیم کرد.

اسودی با بیان اینکه نظارت بر بازار شب عید در عمل با وجود نیروی کم انسانی بدون کمک مردم امکان پذیر نیست، ابراز داشت: سامانه ارتباطی ۱۲۴پلی میان مردم و مسئولان در راستای رسیدگی به شکایات صنفی نظیر کم فروشی، گران فروشی و ... است.

وی افزود: فروشندگان و اصناف در این ایام می بایست نسبت به درج بها بر روی اجناس، در معرض دید قرار دادن بهای اجناس، عدم احتکار، ارائه اجناس با قیمت مصوب و رعایت شیفت های نوروزی اقدام کنند در غیر این صورت مردم می توانند شکایات خود را از این واحدها به اطلاع مسئولان برسانند.

نظارت ها بر بازار تلفن همراه تشدید می شود

رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان نیز در خلال این نشست از تشدید بازرسی ها در امر مبارزه با قاچاق تلفن همراه خبر داد و گفت: بازرسی ها در امر مبارزه با قاچاق تلفن همراه تشدید و قوت خواهد گرفت چرا که ما معتقدیم مباحث ارشادی در این مقوله کافی نیست و باید با جدیت وارد شد.

علیرضا هاشمی با بیان اینکه به زودی با تشدید بازرسی ها در امر مبارزه با قاچاق تلفن همراه، با متخلفان برخورد قانونی شده و اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد، افزود: مبارزه با قاچاق میوه، البسه و منسوجات، بهداشتی، تلفن همراه و کالاهای دخانی از اولویت های کارگروه برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در موفقیت و یا شکست طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان داشت: موفقیت در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری مردم میسر خواهد شد.

اطلاع رسانی راه مبارزه با قاچاق کالا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه معضل قاچاق کالا را امری فراگیر در کل کشور دانست و گفت: اطلاع رسانی و آموزش همگانی در میان مردم و به صورت خاص در میان صنوف، راهگشای اصلی این پدیده شوم است.

حسن قانع افزود: مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط اتاق اصناف مرکز استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بسیار ستودنی است چرا که ورود کالا از مبادی رسمی سبب افزایش درآمد ملی کشور و بالطبع رشد و توسعه و شکوفایی تولید ملی می شود و این مهم به اقتصاد ملی کمک می کند.

وی افزود: چنانچه کالاها و مایحتاج جامعه تامین و نیاز مردم مرتفع شود، تقاضا برای کالای قاچاق نیز در سطح بازار کاهش خواهد یافت لیکن اهتمام ویژه به امر قاچاق و آسیب شناسی و رفع مشکلات مردم، بازخورد بسیار خوبی در میان آحاد جامعه خواهد داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار