معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در پی لغو پرونده بیمه تعدادی از خبرنگاران این استان، هم اکنون وضعیت بیمه این گروه مشخص نیست.
کد خبر: ۱۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 05 April 2015
به گزارش مهر، توحید بلور ساز اظهار کرد: بر اساس دستور وزارت ارشاد بیمه تعدادی از خبرنگاران حذف شده است.

وی افزود: در نامه رونوشت ارائه شده وزارتخانه بیمه ۱۵ هزار نفر در کشور در گروه نویسنده، هنرمند و خبرنگار حذف شده و در خود اردبیل نیز پرونده بیمه تعدادی از خبرنگاران غیر فعال شده است.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان در خصوص اظهارات یکی از کارمندان بیمه مبنی بر حذف ۳۰۰ نفر از لیست ۵۰۰ نفری بیمه شدگان نویسنده و هنرمند استان گفت: ارقام مختلفی عنوان می شود و خود ما نیز تعداد دقیق و اسامی حذف شده ها را نمی دانیم.

به گفته بلورساز این حذف ارتباطی به اختیارات استانی ندارد و حتی در خصوص علت آن نیز دلیلی طرح نشده و تاکنون در این ارتباط بیمه تعدادی خبرنگار حذف شده و بیمه تعدادی نیز حذف نشده است.

وی معتقد است دو دلیل برای حذف بیمه خبرنگاران طرح می شود که یکی واگذاری بیمه به بنگاه های رسانه ای و دیگر عدم ثبت نام در صندوق اعتباری هنر است.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: بر اساس این سیاست پس از این وزارت ارشاد سوبسید بیمه را به خبرنگاری که بنگاه رسانه اش وی را به عنوان نیروی کار معرفی کرده پرداخت خواهد کرد و مابقی مبلغ بیمه نیز توسط خود بنگاه پرداخت می شود.

بلور ساز تاکید دارد که در خود اردبیل نزدیک به ۳۰ نفر غیر خبرنگار بیمه شده در گروه نویسندگان و هنرمندان داریم و این طرح به پایش خبرنگار و غیر خبرنگار و جلوگیری از جحاف حق این گروه کمک خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت فعلی خبرنگارانی که پرونده شان غیر فعال شده اضافه کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و در حال حاضر پرونده این تعداد وضعیت مشخصی ندارد.

معاون فرهنگی هنری ارشا اسلامی استان در پاسخ به این سوال که چرا ممانعت از حق واریز بیمه در حالی که سیاست تغییر کارفرمای خبرنگار ابلاغ نشده اجرا می شود، تصریح کرد: متاسفانه این مهم در اختیار استان نیست و باید منتظر تدابیر جدی مسئولان کشوری در اجرای درست این سیاست باشیم.

وی تاکید کرد: این مشکلات شامل حال تعدادی از هنرمندان نیز هست و بیشترین دلیل حذف این گروه به عدم ثبت نام در صندوق اعتباری هنر باز می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار