مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 10 درصد ازدواج طی 10 ماهه امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 23 February 2016
به گزارشایسنا سعید محوری در دیدار با امام جمعه یاسوج افزود: در 10 ماهه سالجاری تعداد 5674 واقعه ازدواج در سطح استان در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد 4820 واقعه ازدواج بوده است که رشد 10 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 1252واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسید، بیان کرد: این آمار در مدت مشابه سال ۹۳ تعداد 696 واقعه بود که رشد 47 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از رشد 47 درصدی طلاق در استان خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از طلاق ها نداشتن درک مناسب از روابط زناشویی است که ضروری است پیش از تشکیل زندگی مشترک، آموزشهای لازم شفاف و صریح به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود تا آنها مهارت های لازم را بیاموزند.

محوری ورود دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه آموزش ازدواج درست و منطقی، نهادینه شدن گفتگو در بین زوجین برای حل مسائل و مشکلات زندگی، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای کاهش طلاق با توجه به تاثیرگذاری مطلوب آنها را از جمله مهمترین راهکارهای موجود برای برون رفت جامعه از این وضعیت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ریش سفیدان و بزرگان ایلات و طوایف استان نیز می‌توانند با پا در میانی و راهنمایی جوانان در کاهش آمار طلاق و افزایش سنت ازدواج کم هزینه تاثیر بسزایی داشته باشند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با ایجاد طرح کاداستر 100درصد فرآیند ثبت تا صدور اسناد مالکیت به صورت مکانیزه انجام می شود، ادامه داد: این طرح تحول بزرگی در ایجاد حرکت به سوی ثبت نوین ایجاد کرده و با این امر دیگر شاهد صدور اسناد معارض نخواهیم بود و در اجرای این طرح اسناد مالکیت به صورت تک برگی با ضریب امنیتی بالا و با مشخصاتUTM ،نقشه و خط خوانا تحویل مالکین می شود.

محوری عنوان کرد: تمام تلاشهای انجام شده اداره کل ثبت اسناد واملاک کهگیلویه و بویراحمد در راستای افزایش رضایتمندی مردم و کاستن از هزینه های مختلف برای خدمت رسانی بیشتر به مردم بوده است.

وی اضافه کرد: الکترونیکی شدن ثبت اسناد یکی از مهمترین دستاوردهای ثبت اسناد و املاک استان بشمار می رود که با تلاش شبانه روزی و مستمر کارکنان، ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای سامانه ثبت آنی معاملات و صدور اسناد مالکیت به صورت الکترونیکی، یکی از موفق ترین ادارات استانها بوده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار گفت: خدمات ثبت اسناد و املاک بر کسی پوشیده نیست و با پیشرفت هایی که حاصل شده خدمت رسانی به مردم نیز تسهیل یافته است و رضایت بیشتر مردم نیز در این زمینه حاصل می شود.

وی تکلیف ادارات ثبت اسناد و املاک را به دلیل ارتباط با حق الناس و پیشگیری از تضییع حقوق افراد بسیار با اهمیت خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار