رئیس هیئت شطرنج استان زنجان از برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 20 سال پسران کشور در نیمه دوم فروردین ماه در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 17 February 2016
مهدی حسینعلی در گفت‌وگو با فارس در زنجان به تشریح برنامه‌های آتی هیئت شطرنج استان زنجان پرداخت و گفت: امسال با توجه به بودجه مالی خود نتوانستیم در مسابقات قهرمانی کشور به صورت گسترده شرکت کنیم.

وی به برگزاری چند مسابقه شطرنج در بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در هفته نخست بهمن ماه یک دوره مسابقات پیشکسوتان و یک دوره مسابقه بانوان برگزار شد و در هفته دوم بهمن ماه نیز مسابقات دانش آموزی دختران و پسران را با حضور 35 تیم برگزار کردیم.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان اضافه کرد: مسابقات کارکنان ادارات به صورت تیمی و انفرادی و مسابقات آزاد سریع نیز با حضور 50 نفر شطرنج باز در نیم دوم بهمن ماه برگزار شد.

حسینعلی تصریح کرد: در حال حاضر یک دوره مسابقات آزاد کشوری در گیلان در حال برگزاری است که هیئت شطرنج استان با پنج شطرنج‌باز در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد شطرنج‌بازان فعال در سطح استان 200 نفر است، عنوان داشت: در بحث بیمه ورزشی چون اکثر ورزشکارهای ما در رشته‌های مختلف  ورزشی دیگر نیز فعالیت دارند، تعداد بیمه شدگان به صورت دقیق مشخص نیست و این امر باعث شده است تا تعداد بیمه شدگان هیئت شطرنج زنجان نیز بسیار کم باشد.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان در پاسخ به سئوالی در رابطه با  برنامه‌های کشف و پرورش استعداد در شطرنج، اظهار کرد: طی مسابقات دانش آموزی که برگزار کردیم تعدادی علاقمند به این رشته را استعدادیابی و در حال حاضر کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها در حال برگزاری است.

حسینعلی با اشاره به اینکه شطرنج رشته سختی نسبت به بقیه رشته‌ها است، ابراز کرد: یکی از دلایلی که این رشته ورزشی را سخت می‌کند عدم محدودیت سنی این رشته است که در بعضی مواقع شطرنج‌بازان حتی می‌توانند تا 40 سال هم در این رشته حضور داشته باشند و دلیل دیگر نیز گستره آموزش و یادگیری این رشته است که هر روز ایده‌ها و طرح‌های جدیدی برای بازی در این رشته ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه فراگیری شطرنج فرآیندی زمان‌بر و طولانی است، اضافه کرد: شطرنج‌بازان زنجانی حضور خوبی در سطح مسابقات آسیایی و جهانی داشته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به حضور دو شطرنج باز از استان زنجان که سال گذشته در مسابقات آسیایی حضور داشتند، اشاره کرد.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان به مشکلات سیستم ورزشی به ویژه در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: مجموعه هیئت شطرنج استان زنجان سعی کرده با حداقل‌ امکاناتی که در اختیار داشته است، بهترین عملکرد را داشته باشد ولی در حال حاضر بزرگترین دغدغه مشکلات مالی است.

حسینعلی تعداد ورزشکاران ساماندهی شده شطرنج را در استان زنجان 200 نفر اعلام و عنوان کرد: ورزش شطرنج در استان زنجان سالن اختصاصی دارد که در مجموعه ورزشی انقلاب واقع شده است که به هنگام برگزاری مسابقات ظرفیت پذیرش 250 نفر را دارد.

وی از برگزاری مسابقات رده‌های سنی قهرمانی کشور خبر داد و گفت: این مسابقات از هشتم اسفند ماه با حضور تیم‌های تهران، مشهد، قزوین، ساری و استان زنجان در شهرهای مشهد، تهران، قزوین و ساری برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه شطرنج‌بازان زنجانی با تیمی متشکل از 10 تا 15 نفر در این مسابقات حاضر می‌شوند، اضافه کرد: در فروردین ماه سال 95 دو مسابقه رده های سنی در زنجان برگزار می شود که نخستین بار با سیستم جدیدی این مسابقات را برگزار می‌کنیم و نیمه دوم فروردین نیز مسابقات قهرمانی زیر 20 سال پسران کشور به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

حسینعلی در پایان با اشاره به اینکه هیئت‌های شهرستان‌های ابهر، خرمدره و قیدار فعالیت خوبی دارند و شطرنج‌بازان خوبی پرورش داده‌اند، تصریح کرد: دو دوره‌ی داوری درجه 3 و یک دوره مربیگری درجه 3 در راستای گسترش نیروی انسانی داشتیم که این دوره‌ها در شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره برگزار شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار