روزنامه 19 دی در شماره چهارشنبه 28 بهمن ماه مطلبی با عنوان رمز گشایی از انصراف یامین پور را به قلم مسعود کیهان به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۱۸۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 16 February 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: وحید یامین پور یکی از گزینه‌های مورد نظر جبهه پایداری در حوزه انتخابیه قم روز گذشته از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

وحید یامین پور مجری برنامه دیروز، امروز، فردا و از عناصر تندروی نزدیک به جریان احمدی نژاد، چهارم دی‌ماه و در آخرین روز مهلت ثبت نام انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری قم از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرد.

وی دلیل ثبت نام خود از حوزه انتخابیه قم را این‌طور عنوان کرد که چون مدتی برای درس و بحث در قم حضور داشته و ساکن این شهر شده است، داوطلب شده است. یامین پور همچنین گفت که به نمایندگی از حزب و یا جریانی کاندیدا نشده و برای ثبت نام مستقل آمده است و تلاش خواهد کرد که اقبال مردم به جریانی که مبانی انقلاب را نادیده گرفته است کمتر شود! نکته طلایی نهفته در این صحبت‌های یامین پور همین بخش آخر سخنانش بود که گفت تلاش خواهد کرد که اقبال مردم به جریانی که مبانی انقلاب را نادیده گرفته است کمتر شود.

ثبت نام یامین پور از حوزه انتخابیه قم در شرایطی صورت گرفت که همگان بر این نکته واقف بودند که این جوان تازه کار صرفاً با سابقه مجری‌گری قدرت رقابت در قم آن هم با وجود کاندیداهای مطرحی همچون رئیس مجلس و تعدادی از شخصیت‌های بزرگ حوزوی را نخواهد داشت.
در همان مقطع بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، هدف اصلی حضور یامین پور در قم را تخریب دکتر لاریجانی و شکستن رأی وی عنوان کردند زیرا که دیگر کاندیداهای مد نظر جبهه پایداری در قم به دلیل معذوریت‌های خاصی قابلیت به پیش بردن این پروژه را نداشتند.

یامین پور بعد از ثبت نام‌ از حوزه انتخابیه قم، سعی کرد با برپایی چند سخنرانی و دیدار نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند. وی در این سخنرانی‌ها حمله به دولت و مذاکره‌کنندگان کشورمان و همچنین جریان حامی این مذاکرات در مجلس به ویژه شخص رئیس مجلس را هدف حمله شدید قرار داد.

وی طی سخنانی در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم با زیر سؤال بردن عملکرد دولت در مذاکرات هسته‌ای گفت که زبان‌های حامی دولت اصل انقلاب را قابل مذاکره کرده‌اند. یامین پور همچنین در همایش صدای رویش‌های انقلاب اسلامی، با حمله تند و بی سابقه به اکثریت اصولگرایی مجلس که دولت را در برخی برنامه‌ها مانند برنامه هسته‌ای همراهی کردند، خطر برخی اصولگرایان را از خطر اصلاح‌طلبان بیشتر دانست و مدعی شد کسانی نام اصولگرایی را مشوه کرده‌اند ولی ذیل این نام به وکیل‌الدوله‌هایی تمام عیار برای تحقق اهداف دولت بدل شده‌اند. (اشاره به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و حامیان دکتر لاریجانی در مجلس).

نقل برخی از سخنرانی‌های یامین پور بعد از کاندیداتوری از حوزه انتخابیه قم به خوبی ادعای برخی کارشناسان مبنی بر ورود وی به عرصه انتخابات برای حمله به لاریجانی در قم را روشن ساخت.

این کاندیدای تندروی جریان پایداری در قم در این مدت با برخی از شخصیت‌های حوزوی دیدار کرد و همراه با حجت الاسلام آقا تهرانی در یکی از مساجد قم حاضر شد تا بتواند راهی برای راهیابی به لیست مد نظر جریان اصولگرایی پیدا کند.

اما یک مصاحبه وضعیت یامین پور را به کلی تغییر داد. وی در گفتگو با دولت بهار با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند راه بازگشت احمدی نژاد به صحنه خدمت را سد کند، مدعی شد بر اساس نظرسنجی‌های مخالفان دولت‌های نهم و دهم، محمود احمدی نژاد همین امروز نیز محبوب‌ترین شخصیت سیاسی ایران است.

انجام این مصاحبه و حمایت همه جانبه و ابراز ارادت وی به احمدی نژاد آن هم در این مقطع حساس انتخابات و در شرایطی که جبهه پایداری و همفکران یامین پور همواره سعی داشتند القا کنند دیگر همراه احمدی نژاد نیستند، تمام نیات و اهدافی که این جریان در قم داشتند را برملا کرد و به نظر می‌رسد همین موضوع و همچنین قرار نگرفتن نامش در لیست اصولگرایان که در برابر لیست جامعه مدرسین در قم منتشر شده است، دلیل انصراف یامین پور باشد.

نکته‌ای که برخی از سایت‌های نزدیک به جبهه پایداری نیز بر آن صحه گذاشتند و این استعفا را بر اثر فشارهای شدید نیروهای اصولگرا در چند روز گذشته که پس از انتشار سخنان حمایتی یامین پور نسبت به احمدی نژاد شدت گرفت؛ عنوان کردند. سایت حامیان احمدی نژاد (دولت بهار) نیز حذف یامین پور از لیست اصولگرایان را نشانه استبداد در تشکیلات مرکزی ائتلاف خواند.

انصراف یامین پور که از ابتدا نیز امیدی برای رقابت جدی در انتخابات قم نداشت، نشان داد وی حتی تجربه لازم را برای به پیش بردن پروژه اصلی خود (مقابله با جریان اصیل اصولگرایی و جا زدن اصولگرایی بدلی) نداشت و با یک مصاحبه نسنجیده که هویت اصلی جریان تندرو حامی احمدی نژاد در قم را برملا کرد، آشکار ساخت هنوز تجربه کافی برای ورود به عرصه سیاست را ندارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
واقعا برای نویسنده متاسفم. چراکه همه ی نظرات خود رو با قضاوت از قبل و بدور از بی طرفی بیان داشته هرچند شاید قسمتی از تحلیل قابل قبول باشه ولی در کل ادبیات غیراخلاقی داره و از پیش داوری کرده
اردوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
با تشکر از نویسنده محترم کاملا درست فرمودید
یک احمدی نژادی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
این حرفا چیه؟
مگه دکتر کوچک زاده تا حالا هزار بار لفظا وکتبا حمایت خودش رو از دکتر احمدی نژاد عنوان نکرده
خواهید دید که چطور به پاش رای میریزیم
خواهید دید
بخدا قسم اگه یامین پور میموند حتما رای میآورد
تمام دوستان من درقم آماده رای دادن به ایشان بودند
واقعا حیف که رفت
حیف...
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آقای یامین پور شخصیت بسیار محبوب و دوست داشتنی و منطقی و انقلابی هستند و همچنین دکتر احمدی نژاد ... انشالله هر دو موفق باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار