تابناک: عضو فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است افزایش ۴۵ درصدی بودجه سازمان میراث فرهنگی برای تکمیل زیرساخت‌های این حوزه کافی نیست.
کد خبر: ۱۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 12 February 2016
تابناک: عضو فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است افزایش ۴۵ درصدی بودجه سازمان میراث فرهنگی برای تکمیل زیرساخت‌های این حوزه کافی نیست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش حدود 45 درصدی اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در لایحه بودجه سال 95، گفت: افزایش بودجه سال آینده سازمان میراث فرهنگی، امری ضروری بود چراکه با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه در دوران پسابرجام باید به موضوع گردشگری و میراث فرهنگی توجه ویژه شود؛ لذا این رشد بودجه‌ای را باید به فال نیک گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بانک اطلاعاتی الکترونیک سازمان میراث فرهنگی ضعیف است و باید مسئولان و مدیران آن، برنامه مشخص و مدونی برای این مسئله داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه ارزش ریالی، تاریخچه، مکان و ویژگی مرتبط با  آثار و تاریخی و وسایلی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند مشخص نیست و سازمان میراث فرهنگی برای حرفه‌ای و جهانی شدن باید به این موضوع مهم توجه کند.  

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود افزایش 45 درصدی بودجه سال آینده سازمان میراث فرهنگی، صنلیع دستی و گردشگری، روند اجرای برنامه‌های این سازمان همچنان با سختی‌هایی مواجه است زیرا وظایفی که برعهده این سازمان گذاشته شده و انتظاراتی که دولت و مردم از این مجموعه دارند بودجه بیشتری را می‌طلبد.  

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه در دوران پسابرجام باید به صنایع دستی و گردشگری اهمیت بیشتری داد، گفت: صنایع دستی کشور در شرایط حاکم می‌تواند بیشتر از قبل به دیگر کشورها صادر شود و این اتفاق فعالیت بیشتر جوانان در این رشته و همچنین ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش 45 درصدی بودجه گردشگری به تنهایی برای اصلاح و تکمیل زیرساخت‌ها کافی نیست، گفت: بهترین اقدام برای رشد این بخش جذب بخش خصوصی است چراکه با بودجه‌های دولتی نمی‌توان میراث فرهنگی و گردشگری را مطابق ظرفیت‌ها رونق و گسترش داد.


جعفرزاده ایمنی آبادی


وی در ادامه افزود: تعریف فصول مجزا برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، توجه به جایگاه بخش خصوصی و برخی از برنامه‌های اساسی در توسعه این امور، نظیر حمایت از افزایش سهم تجارت الکترونیکی در صنایع دستی، از جمله ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه سال 95 به حساب می‌آیند.

عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس همچنین اضافه کرد: ساماندهی بازارچه‌های صنایع‌دستی و امکان‌سنجی بازارهای هدف، کمک به ایجاد و تقویت تشکل‌های صنفی صادرکننده و فعالان غیردولتی، توسعه دولت الکترونیک و را باید به این ویژگی‌های مثبت افزود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
تا الان که از شن وماسه دزدیدی حالا هم بیفت به جان زیر خاکی
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
آقای جعفرزاده تا حالا کجا بودید فقط دنبال جذب فامیلها برای پست مدیریت استان نزدیک انتخاب که شده یادتون افتاده آثار ملی در موزه ها ، فاضلاب، بیکاری مردم وغیره چرا باید باشه یا چرا اینقدر زیاده و غیره خواهرزاده جنابعالی را که با کمک دوستان نماینده خودت کردی مدیرکل کتابخانه ها در استان که هیچ سنخیتی با فرهنگ و کتاب و ادب هم نداره بس نیست واقعا که...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار