کد خبر: ۱۷۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به تاکید های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمینه فقر زدایی گفت: نقاب محرومیت باید از سیمای شهرهای پنهان کشور برداشته شود.

نقاب محرومیت باید از سیمای شهرهای پنهان کشور برداشته شود

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر سیاری روز شنبه در آیین گشایش 2 هزارو 875 پایگاه سلامت کشور که به صورت متمرکز در منطقه مهدی آباد شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، افزود: ماباید از چهره شهرهای پنهان در حاشیه کلانشهرها نقاب برداریم و نابرابری ها در بخش های مختلف از جمله و بهداشت و درمان برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: تاکنون 700 سکونتگاه غیر رسمی در کشور شناسایی شده است.

وی بیان داشت: امروز سه عامل مهم شامل آسیب های اجتماعی، بیماری های واگیر و غیر واگیر سلامت مردم را تهدید می کند.

سیاری با اشاره به خدمات وزارت بهداشت و درمان به بخش های مختلف جامعه گفت: تاکنون 24 میلیون نفر از جمعیت کشوز زیر پوشش خدمات نوین قرار گرفته اند.

وی به راه اندازی 2هزارو875 پایگاه سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: این پایگاه ها 10 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرها و شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت کشور تحت پوشش مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار دادند.

سیاری اظهار داشت: در این پایگاه ها دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی بدون تعهد استخدامی به وزارتخانه و به صورت برون سپاری جذب بازار کار شدند.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که تلاش این وزارتخانه بر خدمات دهی به صورت ادغام یافته برای تمام جمعیت کشور است.

وی گفت: برای هر 12 هزارو 500 نفر یک پایگاه سلامت و هر 25 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت در کشور پیش بینی شده که امروز بخشی از آن محقق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار