کد خبر: ۱۷۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی البرز از پرداخت هزار و 200 وام برای نوسازی بافت فرسوده استان البرز خبر داد.

ابراهیم قلی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: بافت فرسوده براساس سه شاخص ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری تعیین می‌شود؛ ریزدانگی به متراژ پایین واحدهای مستقر در بافت، نفوذناپذیری به دشواری دسترسی به منطقه و ناپایداری به استحکام پایین بناهای موجود در بافت مربوط می‌شود.

وی افزود: در طرح جامع و طرح‌های تفصیلی استان، براساس این سه شاخص هزار و 469 هکتار در 15 شهر استان به عنوان محدوده‌های بافت فرسوده مصوب شده است.

وی با بیان اینکه 785 هکتار از این بافت‌های فرسوده در کلانشهر کرج واقع شده است، افزود: به علت حجم بالای بافت فرسوده در کلانشهر کرج، طرح ویژه‌ای برای نوسازی این بافت تحت عنوان طرح بافت فرسوده کرج در نظر گرفته شدکه خوشبختانه تیر ماه سال جاری در کمیسیون ماده پنج نیز به تصویب رسید.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی البرز اعلام کرد: طرح بافت فرسوده کرج علاوه بر تصویب در کمسیون ماده پنج، توسط معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی نیز به تایید رسیده است.

قلی پور در ادامه به روند نوسازی بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد وگفت: تسهیلاتی که دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرها در نظر گرفته است به سه بخش کلانشهرها و مراکز استان، شهرهای بالای 200 هزار نفر و شهرهای کمتر از 200 هزار نفر تقسیم می‌شود.

این مسئول ادامه داد: میزان وام اختصاص یافته برای نوسازی واحدهای فرسوده در شهر کرج به عنوان کلانشهر 50 میلیون تومان بوده که سود بازپرداخت آن نیز بین 11 تا 14 درصد می‌شود.

وی به وام مربوط به نوسازی بافت فرسوده شهرهای دارای بیش از 200 هزار جمعیت اشاره کرد وگفت: میزان وام پرداختی برای شهرهای بیش از 200 هزار جمعیت 40 میلیون تومان است.

قلی پور افزود: این وام برای شهرهایی که کمتر از 200 هزار نفر جمعیت دارند نیز 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی البرز یادآور شد: علاوه بر وام نوسازی یک وام نیز برای بهسازی واحدهای واقع در بافت فرسوده اختصاص یافته که مقدار آن 16 میلیون تومان بوده و سود بازپرداخت آن چهار درصد است.

وی با بیان اینکه ساکنین واحدهای در حال نوسازی نیاز به اسکان در واحد مسکونی دیگری دارند گفت: برای تسهیل اسکان در محل جدید یک وام تحت عنوان وام ودیعه مسکن نیز به متقاضیان پرداخت می شود که میزان آن 20 میلیون تومان است و پس از دوسال به صورت یکجا مسترد می‌شود.

قلی پور در پاسخ به اینکه تاکنون چه تعداد وام برای نوسازی بافت فرسوده استان البرز پرداخت شده است به پرداخت دو هزار وام در طرح نوسازی قبلی اشاره کرد و گفت: در طرح جدید نیز تعداد وام‌های پرداخت شده به صورت مجموع و در سه دسته مرکز استان، شهرهای بالای 200 هزار نفر و زیر 200 هزار نفر به هزار و 200 وام می‌رسد.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی البرز در پایان یادآورشد: براساس برنامه پنجم توسعه قرار بود هر ساله 10 درصد از واحدهای فرسوده کشور نوسازی شود اما به علت محدودیت‌های مالی و عدم همکاری های لازم بین دستگاهها این رقم در استان البرز محقق نشد و مقدار آن بین هفت تا هشت درصد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار