رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در آمل
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: امروزه انقلاب در بیش از ۵۰ کشور دنیا جوانه زده است.
کد خبر: ۱۷۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 27 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، حسن عباسی در همایش دیروز، امروز و فردا با محوریت ششم بهمن در مسجد امام رضا(ع) با بیان اینکه مساله فرقه‌گرایی و جدایی‌طلبی از مهمترین مسائلی بود که انقلاب اسلامی بعد از پیروزی با آن مواجه بود، اظهار داشت:حماسه ششم بهمن آمل در سی و چهار سال قبل نمونه از این موارد بود و وقتی به سال 1360 باز می‌گردیم، می‌بینیم بخش عمده‌ای از جنوب و غرب کشور ما دست ارتش بعثی بوده و مناطقی همانند خرمشهر، بستان، هویزه و آبادان دست نیروهای صدام بود.

وی با تاکید براینکه واقعه ششم بهمن در حالی در آمل وقوع پیوست که چند ماه قبل آن انفجار دفتر ریاست جمهوری باعث شهادت شهیدان باهنر و رجایی و سران کشور شد، افزود: همچنین قبل آن در حادثه شهید بهشتی و شهدای قوه قضائی به شهادت رسیدند و با شهادت شهدای محراب کشور در داخل مرزها و خارج آن دچار جنگ و چالش بود و به نوعی کشور با ضربه‌های شدیدی روبرو بودند.

عباسی با اشاره به اینکه در بحبوبه این غائله‌ها کمونیست‌ها زمانی وارد خاک آمل شدند الگوی‌شان از فیدل‌کاسترو رهبری انقلاب کوبا و چه‌گوآرا بوده است، تصریح کرد: آنها از از مناطق جنگلی و کوهستانی وارد آمل و به سمت به سمت مناطق شهری سرازیر شدند.

وی ادامه داد: آنها به خیال خام خود می‌خواستند با تصرف آمل، مازندران را گرفته و امر جدایی طلبی را رقم بزنند، در حالی‌که نمی‌دانستند مردم مازندران با جدایی‌طلبی میانه‌ای ندارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال کشور با بیان اینکه در سال 1360 بسیاری از ساختار نظام دچار مشکل بوده و مدیران نظام به شهادت می‌رسیدند و کشور ثبات نداشت، عنوان کرد: آمل شهر هزارسنگر است که در یک شبانه‌روز بساط کمونیست را در هم پیچیده و این تهدید را بزدایند.

وی افزود: این تهدید یک حرکت خودسر و کور نبود بلکه در کوبا جواب داد و گروه‌های چپ آن را در کشور رقم زدند و حتی در قبل انقلاب نیز حرکتی مطابق را در لاهیجان داشتند.

عباسی, مهم‌ترین مشکل این گروه را عدم شناخت دقیقی از آمل و اسلام بیان و مطرح کرد: اسلام با خاک مازندران اجین شده و از درون این خاک جوانه زده و بالا زده است و به نوعی محل رویش اسلام در مازندران و رویش بسیاری از رفتارهای اخلاقی، اعتقادی، ایمانی دینی و مذهبی از مازندران است.

وی با بیان اینکه اگر دشمن چشم بصیرت داشت می‌دید که شهر آمل جایی نیست که با تصرف فیزیکی دولت محلی و طرح جدایی‌طلبی در آن اجرا شود، بیان کرد: کشور مصر با بیش از 70 سال دنبال انقلاب بود که سیدجمال‌الدین اسدآبادی از افرادی بود که بیداری اسلامی را ایجاد کرد و بعد آن تلاش زیادی انجام شد.

عباسی با تاکید براینکه اتفاقات رقم خورده در آمل بعد از 37 سال از عمر انقلاب کم نظیر بود که نشان از توجه خداوند و عنایت امام زمان(عج) با انقلاب بوده است، اظهار داشت: امروزه با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی و تداوم آن باید به تفکر پرداخت.

وی عنوان کرد: امروزه انقلاب اسلامی به ساختگی و پختگی خاصی رسیده و سرمداران دنیا دو سال مجبور هستند تا پشت میز مذاکره با ایران بنشینند که نشان از اقتدار کشور دارد.

رئیس مرکز دکترینال کشور با اشاره به اینکه نمی‌توان دست خدا را نادیده گرفت ادامه داد: شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بدون هیچ حلقه تبلیغاتی در نیجریه 17 میلیون نفر را مسلمان کرد و شش فرزندش در این راه به شهادت رسید.

وی حماسه اسلامی ششم بهمن در نظام جمهوری اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: بازخوانی و آگاهی فهم دقیق آن باعث ایجاد تفکر می‌شود.

رئیس مرکز دکترینال کشور با اعلام اینکه امروزه انقلاب در بیش از 50 کشور دنیا جوانه زده است، اذعان داشت: عراق، لبنان، فلسطین، چاد و لیبی الجزایر به پا خاسته و عالمان دینی دست به تبلیغ و ترویج اسلام زدند.

وی تصریح کرد: در کشور عراق صدام به هیچ وجه فکر نمی‌کرد که روزی بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین تجمع بشری کره زمین توسط شیعیان در عراق رقم خورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار