کد خبر: ۱۶۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از توزیع بیش از 12 میلیون و 300 هزار پاکت شیر در مدارس این استان خبر داد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس آخرین تحلیل‌های کارشناسی شده، یکی از نیازهای اصلی کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی اصلاح فرهنگ غذایی است.

وی افزود: متاسفانه رونق یافتن غذاهای آماده و فست‌فودها و همچنین عدم اطلاع کامل دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به ضرورت استفاده از مواد غذایی غنی و مغذی، موجب شد که به شدت ضرورت اجرای طرح‌هایی با هدف اصلاح فرهنگ غذایی احساس شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برای تحقق این مهم، آموزش و پرورش که به صورت ذاتی وظایف مهمی بر عهده دارد، پیش‌قدم شده و طرح‌هایی را در دست اجرا دارد.

ساکی گفت: در کنار طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی‌هایی که توسط آموزش و پرورش در دست اقدام است، طرح توزیع شیر سالم به صورت رایگان را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: از ابتدای فصل تحصیلی 94 – 95 تاکنون 30 مرحله توزیع شیر سالم در تمام مقاطع تحصیلی استان البرز اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: در این مدت بیش از 12 میلیون و 371 هزار پاکت شیر پاستوریزه در مدارس استان البرز توزیع شده است.

ساکی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و توزیع شیر رایگان در مدارس استان البرز را تا پایان فصل تحصیلی جاری ادامه خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: بر اساس این طرح تلاش داریم تا در مدارس استان البرز طی هر هفته در سه نوبت شیر پاستوریزه و سالم را در مدارس توزیع کنیم و امیدواریم اجرای این طرح هم دانش‌آموزان را تشویق به مصرف شیر به عنوان یکی از مواد غذایی سالم کرده و هم فرهنگ مصرف شیر را در جامعه تقویت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار