مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: سهمیه احیای بافت های فرسوده این استان در سال جاری هشت هزار واحد است که از این میزان تاکنون یک هزار و 500 نفر برای دریافت وام و تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۱۶۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 23 January 2016
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: سهمیه احیای بافت های فرسوده این استان در سال جاری هشت هزار واحد است که از این میزان تاکنون یک هزار و 500 نفر برای دریافت وام و تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛سید کمال الدین میر جعفریان روز شنبه با بیان اینکه شش هزار و 500 سهمیه برای استفاده از وام نوسازی همچنان خالی است، اظهار کرد: مالکان واحدهای مسکونی فرسوده برای دریافت وام باید اقدام کنند.
وی افزود: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده 300 و 400 میلیون ریالی برای هر واحد است که 10 درصد از سود وام توسط دولت پرداخت می شود و متقاضیان تنها 11 درصد سود را در اقساط دراز مدت پرداخت می کنند.
به گفته وی، بیش از 500 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.
میرجعفریان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 90 هزار نفر در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان در بافت فرسوده سکونت دارند، تاکید کرد: سال گذشته بدلیل استقبال کم و سهم کم استان روند احیای بافت های فرسوده و سکونت های غیر رسمی نمودار خوبی را نشان نداد اما امسال با سهمیه هشت هزار واحدی این مهم سیر صعودی خوبی را داشته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: از این میزان سهمیه اختصاصی به استان ایلام (هشت هزار واحد) تاکنون یک هزار و 500 نفر برای احیای واحدهای فرسوده خود ثبت نام کرده اند و این در حالیست که فقط تا پایان سه ماهه اول سال آینده می توان از این سهمیه استفاده کرد.
وی با اعلام آمادگی برای واگذاری تسهیلات احیا و نوسازی بافت های فرسوده شهری به متقاضیان و مالکان واحدهایی که در محدوده بافت های فرسوده قرار دارند، به این افراد توصیه کرد برای دریافت این نوع تسهیلات و بهسازی املاک خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
میرجعفریان با بیان اینکه بافت های فرسوده در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان با مشارکت مردمی بازآفرینی می شود، خاطر نشان کرد: بدون شک با همکاری مردم می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه مشارکت مردم سرعت احیای بافت فرسوده را افزایش می دهد، گفت: از مالکان واجد شرایط انتظار می رود از سهمیه اخذ شده امسال و ظرفیت های خالی (6 هزار و 500 واحدی) استفاده و برای تکمیل پرونده خود به کارگزینی و مرکز عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.
احیای بافت های فرسوده در استان ایلام از سال 87 آغاز شده است و تاکنون حدود 2 هزار و 500 واحد با استفاده از تسهیلات نوسازی شده و به بهره برداری رسیده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار