با حضور فعالان و کارشناسان حوزه سلامت، دومین سمینار سلامت جنسی (دوره پیشرفته) در شهرستان ساری برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، دومین همایش سلامت جنسی دوره پیشرفته در سالن اجتماعات کلینیک طوبی ساری آغاز و برنامه روز نخست تا بعداز ظهر امروز ادامه دارد، همچنین این سمینار صبح و عصر فردا نیز برگزار می‎شود.

به گفته دبیر علمی این سمینار، انجمن جهانی سلامت جنسی هر ساله چهار اکتبر را به‌عنوان روز جهانی سلامت جنسی نام‎گذاری کرده و پیام امسال نیز «در دنیای تفاوت‌ها، سلامت جنسی برای همگان» است که از این دیدگاه، سلامت جنسی بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های فردی حق همگان است.

صغری خانی با بیان اینکه خانواده یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار جامعه است و حفظ کیان آن از ارزشمندترین و اساسی‌ترین ضرورت‌های دینی و اجتماعی تلقی می‌شود، افزود: توجه به روابط جنسی از مهم‌ترین بخش روابط زناشویی است که کیفیت آن نه‌تنها سلامت فرد و خانواده را تحت تاثیر قرار می‎دهد، بلکه سبب ارتقای سلامت جامعه می‎شود.

وی بیان کرد: فهم روابط صحیح جنسی و تأثیرات آن بدون توجه به یک نگاه چندگانه دارای نقص‌های فراوانی است و تدوین سیاست‌های راهبردی را برای آیندگان دچار چالش می‎کند.

این کارشناس حوزه سلامت ادامه داد: باید نسبت به این موضوع نگاهی بین‎رشته‌ای و به‌ویژه در حوزه‌های علوم انسانی و پزشکی داشت و توجه به زمینه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی را همواره به‌عنوان یک اصل در برنامه‌ریزی‌ها مورد دقت نظر قرار داد.

سمینار دوروزه سلامت جنسی با حضور علاقه‌مندانی از سراسر کشور پس از فراخوان برگزار شده است و در این سمینار مباحثی با موضوعات تشخیص و ناتوانی جنسی، غنی‎سازی روابط صمیمانه و جنسی زوجین، اعتیاد و اختلالات جنسی در زنان و مردان، تشریح اصول درمان مشکلات و تعارضات زوجین با رویکرد یکپارچه‎نگر زوج‎درمانی و سلامت جنسی از دیدگاه طب سنتی توسط اساتید مربوطه ارائه می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار